Ľudia už majú korony dosť: Vyhľadávajú radšej pozitívne správy, dokázala analýza
Monika Hanigovská
Monika Hanigovská

Ľudia už majú korony dosť: Vyhľadávajú radšej pozitívne správy, dokázala analýza

Trendy sa menia a s nimi aj témy, ktoré vyhľadávajú čitatelia po celom svete. Aktuálne sa zameriavajú na pozitívny obsah.

Ilustračné foto. — Foto: TASR/AP, Lukáš Grinaj

WASHINGTON 2. júna – Čitatelia po celom svete čoraz viac prahnú po pozitívnych správach, pričom zároveň ich aktívnejšie vyhľadávajú na internete. Čítanosť takýchto správ stále stúpa.

Podľa webu Google Trends dosiahlo vyhľadávanie výrazu „dobré správy“ v apríli najvyššiu úroveň od roku 2004, keď takéto údaje začal zbierať Google. Vyhľadávanie tohto slovného spojenia sa v tom zdvojnásobilo od spomínaného roku 2004.

Pred niekoľkými mesiacmi pritom čitatelia venovali dobrým správam len štvrtinu z toho, koľko v apríli. Len o pár týždňov neskôr môžeme vidieť, že veľký záujem o dobré správy v službe Trendy Google neustále rastie. Zdá sa, že sme dosiahli vrchol, ktorý je takmer dvojnásobný v porovnaní s obdobím, keď sme publikovali prvýkrát takéto informácie,“ uvádza sa v správe portálu 9 to 5 Google.

Aj DobréNoviny.sk boli rekordné

Svedčiť o tom môže aj samotná návštevnosť serveru DobréNoviny.sk, ktorý v marci dosiahol svoj vlastný rekord návštevnosti a po prvý raz pokoril hranicu dva milióny čitateľov. Ako vyplýva z oficiálneho auditu slovenskej internetovej návštevnosti IABmonitor, server DobréNoviny.sk si v marci pripísal 2 018 399 reálnych užívateľov. Ide o historicky najvyššiu mesačnú nášvtevnosť serveru DobréNoviny.sk a to aj napriek koronakríze, ktorá práve v tých týždňoch dominovala prakticky vo všetkých spravodajských a publicistických formátoch a v každom médiu.

Vyhľadávanie pozitívnych správ stále narastá

Google Trends svoje tvrdenie opiera o údaje webu Ahrefs.com, ktoré naznačujú, že ľudia si pozitívne správy v decembri 2019 v priemere vyhľadávali približne 78 000-krát, zatiaľ čo v súčasnej dobe sa mesačné vyhľadávanie optimistických tém približuje k hodnote viac ako pol milióna. Informuje o tom portál prima.iprima.cz.

Weby, ktoré kladú dôraz na pozitívne správy, zaznamenali zvýšenú návštevnosť. Zakladateľka jedného z tých najznámejších s názvom Good News Network zaznamenala 10 miliónov návštevníkov, čo je podľa jej slov trojnásobok toho, čo web dosahoval po založení v deväťdesiatych rokoch.

„Ľudia nám teraz posielajú odkazy na pozitívne, inšpiratívne udalosti, ktoré sa dejú v ich susedstve, mestách, krajinách. Máme veľa dobrých správ, ktoré odovzdávame ďalej,“ povedala Geri Weis-Corbleyová z Good News Network.

Mnohé spravodajské weby ako napríklad MSN, Today, či Huff Post zároveň založili rubriky, kde publikujú iba dobré správy. Aj spravodajský web televízie CNN hlási úspech - ich špeciál „Good Stuff" (v preklade Dobré veci) zaznamenal o 50 % vyšší záujem čitateľov.

Už ste čítali?

Keď začal Milan maľovať, svoj pôvod tajil, lebo sa bál reakcií…

Keď odhalil svoje meno a pôvod, v priebehu jedného večera stratil na…

Rasťo navštívil Severnú Kóreu: Hoci je to najkrutejší režim,…

Ľudia majú svojich diktátorov za bohov, ženy si môžu vybrať z 18 účesov,…

Lucie pečie hotové majstrovské diela: Na začiatku som bojovala,…

Je mladá, krásna a úspešná. Na konte má viacero…

Jej mladšia dcéra vyhrala MasterChef, staršia má detskú mozgovú…

Zdravotný stav Paulínky denne núti jej rodičov riešiť inkontinenciu,…

Vnuk Slováka z ikonickej fotky: Že je dedo slávny, sme zistili,…

Starý otec, Gusti Popovič prebýva v rodine maliara Ivana Popoviča naďalej. Napriek…

Kaštieľ Betliar odhalil ďalšie dobre ukryté tajomstvo: Reštaurátori…

Moderné technológie reštaurátorom umožňujú objavovať nové…

Bývalý skinhead z Prešova si vzal Rómku: Dnes sa bojím o naše…

Prešovčan Gabi bol zarytým skinheadom. Keď sa odsťahoval od partie do Anglicka,…

Slovenka najprv v USA upratovala domy, teraz hviezdi pred kamerami:…

Sny si plní v samotnej mekke filmu. Aj keď stále bojuje, robí naplno…