Miláno má veľké plány: Po pandémii sa chce zbaviť áut, aby znova nezamorili ovzdušie
Taliani chcú rozsiahlo rozšíriť cyklistické a pešie zóny potom, čo sa v čase povinnej izolácie miera znečistenia ovzdušia v meste znížila až o 75 percent.
MILÁNO 22. apríla - Severné Taliansko a Lombardsko patrí dlhodobo k najznečistenejším regiónom v Európe. Vynútený experiment v reakcii na prepuknutie pandémie koronavírusu v krajine má však za následok aspoň pozitívne správy, čo sa miery znečistenia ovzdušia týka.
Jednoducho povedané, povinná izolácia a obmedzenie pohybu Milánčanov sa rovná odstavené autá v garážach a priestor pre závan čerstvého vzduchu.
Miera jeho znečistenia totiž za pár týždňov nepoužívania áut v rozsahu, na aký sú Taliani zvyknutí, klesla o 30 až 75 percent. Preťažená motorová doprava v uliciach regiónu by však mala byť minulosťou aj po uvoľnení opatrení a návrate k bežnému spôsobu života.
Až 35 kilometrov ulíc zmenia na cyklistické alebo pešie zóny
Ambiciózny program, ktorý mesto predstavilo, sľubuje premeniť až 35 kilometrov ulíc na cyklistické či pešie zóny, s cieľom chrániť obyvateľov. Plán Strade Aperte zahŕňa nízkonákladové dočasné jazdné pruhy, nové alebo rozšírené chodníky, rýchlostné limity 30 kilometrov za hodinu a prioritné ulice pre peších a cyklistov.
Práce zrejme začnú na 8 kilometrov dlhom úseku Corso Buenos Aires - jednej z najdôležitejších nákupných ulíc mesta, a to už začiatkom mája. Pribudnúť by mala cyklotrasa a rozšírený chodník. Konečné práce by mali byť hotové v priebehu leta, informuje portál The Guardian.