Aj Louis Vuitton či Bvlgari. Luxusné značky sa spájajú a vyrábajú rúška či dezinfekcie pre zdravotníkov
Michaela Mäsiarová
Michaela Mäsiarová

Aj Louis Vuitton či Bvlgari. Luxusné značky sa spájajú a vyrábajú rúška či dezinfekcie pre zdravotníkov

Veľké „zvieratá“ vo svete módy vyvíjajú v boji proti koronavírusu úžasnú iniciatívu.

Módne domy Louis Vuitton a Givenchy, ilustračné foto — Foto: Facebook/Louis Vuitton, Givenchy

PARÍŽ 3. apríla - Ikonické luxusné módne značky opäť na titulných stránkach novín. Tentokrát však nejde o predstavenie nového parfumu či módnej kolekcie. V rámci iniciatívy v boji proti koronavírusu sa rozhodli vyrábať dezinfekčné prostriedky a rúška na tvár, ktoré poputujú do štátnych nemocníc.

Už začiatkom marca, keď prípady ochorenia COVID-19 začali závratne stúpať, zaznamenal dopyt po dezinfekčných géloch na ruky bezprecedentný nárast. Podľa portálu The Epoch Times vzrástol predaj týchto gélov v období od januára 2019 do januára 2020 o 202 percent.

Pomoc slávnych značiek

Parížska luxusná značka Louis Vuitton ako výrobca tých najznámejších francúzskych vôní sa preto rozhodla, že pomocou svojich parfumérií a kozmetických tovární vyrobí dôležitý hydroalkoholický gél, ktorý dokáže udržať naše ruky v bezpečí.

Riaditeľ Bernard Arnault, tak hodlá dočasne zmeniť svoje „voňavkárne“ na závod na výrobu dezinfekčných prostriedkov: „Gély následne bezplatne doručíme francúzskym zdravotníckym orgánom,“ uvádza sa v tlačovej správe značky.

Do boja proti koronavírusu sa pridáva aj talianska značka šperkov a vôní Bvlgari. Tí prisľúbili talianskym orgánom zhruba stotisíc dezinfekcií na ruky. V iniciatíve chcú podľa vlastných slov pokračovať tak dlho, ako to bude potrebné.

Rodina luxusných značiek využíva tiež značné kapacity na výrobu odevov. Spoločnosť pred pár týždňami oznámila, že sa spojila s čínskym dodávateľom, aby zariadila pre krajinu dodávku 40 miliónov rúšok.

Pomôžu aj Inditex a Gap

Značky patriace pod Louis Vuitton však nie sú jediným výrobcom odevov v boji proti koronavírusu. V Španielsku sa módna spoločnosť Inditex, ktorá vlastní značky ako Zara a Bershka, pripojila k úsiliu o výrobu ochranných rúšok rovnako. Vo vyhlásení pre Vogue uviedla, že „už darovala 10 000 ochranných rúšok a do konca tohto týždňa očakáva, že bude schopná dodať ďalších 300 000“.

Aj americký odevný gigant Gap, ktorý vlastní značky Banana Republic a Old Navy, sa tiež pripojil k úsiliu poskytnúť ochranné pomôcky pre zdravotníkov. „Naše tímy spájajú niektoré z najväčších nemocničných sietí v Kalifornii. Naši dodávatelia zásobujú, zatiaľ čo my produkty vyrábame. Rúška, plášte, či peelingy, určené pre zdravotníkov v prvej línii,“ uvádza spoločnosť na svojom konte na Twitteri.

Už ste čítali?

Čakáte pred Vianocami niečo príjemné v poštovej schránke? Máme…

Slovenské média obletela správa o odvážnom kroku siete supermarketov.…

Všeobecná lekárka Etela Janeková nezavrela ambulanciu ani na…

MUDr. Etela Janeková, PhD. od začiatku pandémie nezavrela svoju ambulanciu ani…

Východniarov lieči tento usmievavý lekár z Kene: Ľudia sú tu…

Kipchanga Chemwotei Sakong pre známych jednoducho Kip. O Slovensku dlho nič nevedel.…

Pavol Croft je slovenský Indiana Jones. Nechcelo sa mu stáť…

K histórii a umeniu mal Pavol Croft vždy blízko. Preto si ich vybral…

Byt v úplnom centre Bratislavy vymenili za šťastie na dedine:…

Nie všetky pokrokové projekty začínajú výpoveďou v korporáte.…

Práca v banke ju už nenapĺňala, pustila sa do výroby ženských…

Práca v banke si vyžaduje biznis oblečenie. Dobre o tom vedela už počas vysokej…

Pre koronu prišiel o prácu, tak piekol veterníky pre záchranárov.…

Keď prišiel Matúšov kolega s nápadom piecť koláče…

Horský vodca Ján Kořínek: Ak sa stretnete zoči-voči medveďovi,…

Pre milovníkov prírody a turistov má jasný odkaz.