Vyrobené rúška budú môcť ľudia v Košiciach doniesť do nových kontajnerov
TASR
TASR

Vyrobené rúška budú môcť ľudia v Košiciach doniesť do nových kontajnerov

Obyvatelia Košíc budú môcť odovzdať ochranné rúška na tvár, ktoré sami vyrobili, do 22 nových veľkokapacitných kontajnerov.

Ilustračné foto — Foto: TASR/František Iván

Košice 22. marca (TASR) – Obyvatelia Košíc budú môcť odovzdať ochranné rúška na tvár, ktoré sami vyrobili, do 22 nových veľkokapacitných kontajnerov. Do mestských častí ich po dohode s mestom v pondelok (23. 3.) umiestni spoločnosť Kosit. Rúška budú bezplatne distribuované Košičanom, ktorí o ne tento týždeň prejavili záujem. Informoval o tom v nedeľu košický magistrát.

Po nedostatkových rúškach je veľký dopyt. Keďže zo Správy štátnych hmotných rezerv SR a okresného úradu rúška do Košíc neprišli, mesto si vyše 5000 kusov zabezpečilo po vlastnej linke. Okrem vodičov MHD, seniorov v zariadení na Garbiarskej ulici alebo ľuďom v opatere charitatívnych organizácií sa podľa magistrátu ušli aj predavačkám v potravinách alebo mnohým ďalším ľuďom, ktorí o ne požiadali.

Zlyhal štát, odkazuje Polaček

„Rozdali sme všetko, čo sa nám podarilo objednať a mohli sme uvoľniť z dvoch zásielok, ktoré sme mali k dispozícii. Ďalšie tisíce rúšok by nám mali prísť v priebehu budúceho týždňa a verím, že nimi potešíme ďalších ľudí, ktorí vďaka nim si budú môcť ísť opäť aspoň nakúpiť. Mrzí ma, že rúšok nemáme viac, ale, žiaľ, v tejto oblasti musíme po vlastnej linke nahradzovať štát, ktorý v distribúcii ochranných zdravotných pomôcok absolútne zlyhal,“ uviedol primátor mesta Jaroslav Polaček.

V informačnom centre, ktoré mesto zriadilo, zaregistrovali počas prvých desiatich dní činnosti viac ako 1000 telefonátov a podobný počet mailov. Väčšina pýtajúcich sa informuje na dostupnosť rúšok a donášok liekov či obedov.

Call centrum mesta funguje nepretržite na telefónnom čísle 055/6419 100, mailová adresa je pomoc@kosice.sk. Primátor vyslovil spokojnosť s tým, že infocentrum za krátky čas pomohlo odpovedať stovkám Košičanom na ich otázky a podnety. Doterajšia spätná väzba od volajúcich je podľa jeho slov veľmi pozitívna. Keďže počty volaní a e-mailov sa každodenne zvyšujú, rozhodol sa posilniť kapacity call centra o ďalšieho zamestnanca.

SLEDUJTE POZITÍVNE SPRÁVY Z KOŠICKÉHO KRAJA NA FACEBOOKU!

Už ste čítali?

Archeológovia našli v kostole v Obišovciach zakopaný poklad

Unikátny poklad mincí našli archeológovia v Kostole Ružencovej…

Slovák z Taiwanu o tom, ako si krajina poradila s vírusom: Ak…

Cestovateľ a fotograf Aleš Tvrdý opísal, ako sa s vírusom…

Muž, ktorý porazil koronavírus: Zachovajte pokoj. Závažné na…

Muž, ktorému ako prvému v Nemecku potvrdili nákazu koronavírusom,…

Slovenka žijúca v Singapure nakrútila video, ako krajina bojuje…

Ingrid vo videu uviedla 8 konkrétnych príkladov, ako štát bojuje…

Uznávaný český neurológ: Deti do 3 rokov by sa vôbec nemali…

Mladí ľudia, ktorí trávia viac ako dve hodiny denne na Facebooku, nevedia…

Šéfka Profesie: Ľudia po 50-tke sa nedostanú ani na pohovor.…

Hosťom relácie KRIŽOVATKY s Mariánom Balázsom bola Ivana Molnárová,…

Strávili sme noc v iglu pre bezdomovcov: Jeho výrobcov sa pýtali,…

Hoci sú Vianoce za dverami a väčšina z nás sa teší,…

Zázraky sa dejú! Malému Natymu ste vyzbierali viac peňazí, ako…

Neopísateľná radosť. Ani samotní rodičia spočiatku neverili, že…