Dobré noviny
Dánsky supermarket má jednoduchý spôsob na udržiavanie odstupu. Každý má svoju bodku
Ľubomíra Somodiová
Ľubomíra Somodiová

Dánsky supermarket má jednoduchý spôsob na udržiavanie odstupu. Každý má svoju bodku

Každý má svoju bodku.
Každý má svoju bodku. — Foto: Facebook/ART

Dodržiavať bezpečný odstup je na mieste, obzvlášť na miestach, ako sú supermarkety, kde sa nachádza mnoho ľudí.

KODAŇ 20. marca  - Slovensko, rovnako ako vyše 150 ostatných štátov, čelí pandémii koronavírusu. Opatrnosť a rešpekt sú preto na mieste. Obzvlášť to platí na miestach, kde sa koncentruje veľké množstvo ľudí.

Dodržiavať odstup je na mieste

Heslo dnešných dní a mnohých ďalších pred nami, ktorým by sme sa mali riadiť, by malo znieť  „čím ďalej, tým lepšie.“ Zdravotnícke úrady po celom svete radia dodržiavať odstup jeden až dva metre, aby sa zabránilo prenosu koronavírusu.

Sporné dva metre

Covid-19 môže podľa štúdie čínskych vedcov ostať vo vzduchu až 30 minút a „cestovať“ až 4,5 metra, čo je dlhšia trajektória, ako odporúčaná bezpečná vzdialenosť mnohými zdravotníckymi úradmi.

Dáni si „nakreslili bodky“

Niektorí ľudia to dobre chápu, iní nie. Preto obchody robia dôležité  preventívne opatrenia. V Dánskom supermarkete našli skvelý jednoduchý nápad, ako držať ľudí od seba. Na podlahu nalepili v pravidelných rozostupoch veľké červené bodky, ktoré ľudí upozorňujú na dodržiavanie odstupu.

Predišli tým neustálemu upozorňovaniu a zdá sa, že sa Dánom tento nápad páči.

Opatrenia u nás

Na Slovensku platia tiež rôzne opatrenia. Lidl aj Kaufland uverejnili na svojich sociálnych sieťach, že zavádzajú prednostné nakupovanie pre seniorov každý deň v určitej hodine. Neskôr sa k nim pridala aj Billa. 

Už ste čítali?