Populárny obchodný reťazec nadobro skoncuje s predajom vajec z klietkového chovu
Jeden z najväčších reťazcov na svete sa zaviazal používať výhradne vajcia z bezklietkových chovov.
BRATISLAVA 20. februára - Metro Group, jeden z najväčších potravinárskych reťazcov na svete, sa rozhodla zlepšiť ochranu zvierat vo svojej dodávateľskej sieti. Dala si záväzok získavať výhradne celé a tekuté vajcia pochádzajúce z bezklietkových chovov.
Postupne skončia v celej svojej globálnej sieti
Prevádzky Metro v západnej a južnej Európe skončia s vajcami z klietkového chovu v roku 2022 a vo východnej Európe (vrátane Ruska a Ukrajiny) v roku 2025. Ostatné prevádzky v krajinách ako Čína, Kazachstan či Pakistan, s nimi skončia v roku 2027. Tento záväzok sa celkovo týka 769 prevádzok v 26 krajinách.
Ochranári majú radosť
Rozhodnutie Metro je súčasťou veľkého globálneho posunu vo výrobe vajec, vďaka ktorému môžeme vidieť čoraz viac firiem zaväzujúcich sa skončiť s vajcami z klietkového chovu. Tieto rozhodnutia sú oslavované skupinami, ktoré ochraňujú zvieratá po celom svete, napríklad ako združenie Humánny pokrok na Slovensku. To v tejto oblasti vedie kampane v rámci Open Wing Alliance - globálnej koalície ochranárskych skupín pracujúcich na oslobodení sliepok z klietkového chovu.
Metro sa tak pridalo na dlhý zoznam ďalších veľkých firiem, ktoré už urobili záväzky získavať vajcia výhradne z bezklietkových chovov, ako sú napríklad Nestlé, PepsiCo, Hilton, Unilever, alebo Kraft-Heinz.
Dôležitý krok na ukončenie klietkového chovu na Slovensku
Pre slovenský trh to znamená, že všetkých 6 prevádzok Metro na Slovensku prejde do roku 2025 na predaj výhradne bezklietkových vajec, čo sa dotkne životov desiatok tisícok sliepok. Zároveň je to dôležitým krokom na ceste k ukončeniu klietkového chovu na Slovensku.
Záväzky skončiť s klietkovými vajcami do roku 2025 už u nás spravili reťazce Tesco, Lidl, Billa, Kaufland, Kraj, Terno a Delia, a začiatkom mesiaca sa k ukončeniu klietkového chovu do roku 2030 zaviazala aj Únia hydinárov Slovenska.
Martin Smrek, koordinátor kampane za ukončenie klietkového chovu na Slovensku Viac neznesiem, pod ktorú sa podpísalo už viac než 21 000 ľudí, považuje tento záväzok za úspech: „Týmto silným a ambicióznym záväzkom si Metro v oblasti ochrany zvierat upevnilo svoje postavenie jednej z najpokrokovejších firiem na trhu. Sme veľmi radi, že sa rozhodli počúvať svojich zákazníkov a zákazníčky a urobili rozhodnutie, ktoré zlepší životy miliónov sliepok po celom svete. Taktiež podporujeme aj ostatné firmy, ktoré ešte nemajú záväzok skončiť s klietkovými vajcami, aby sa vydali rovnakou cestou ako Metro."