Dobré noviny
Prezidentka a verejná ochrankyňa práv sa zaoberali témou seniorov
TASR
TASR

Prezidentka a verejná ochrankyňa práv sa zaoberali témou seniorov

Na snímke zľava ombudsmanka Mária Patakyová a  prezidentka SR Zuzana Čaputová počas návštevy Domova dôchodcov v Borskom Mikuláši
Na snímke zľava ombudsmanka Mária Patakyová a prezidentka SR Zuzana Čaputová počas návštevy Domova dôchodcov v Borskom Mikuláši — Foto: TASR/Pavel Neubauer

Problematikou starostlivosti o seniorov sa zaoberala prezidentka SR Zuzana Čaputová a verejná ochrankyňa práv Mária Patakyová.

Borský Mikuláš 19. februára (TASR) - Problematikou starostlivosti o seniorov sa zaoberala prezidentka SR Zuzana Čaputová a verejná ochrankyňa práv Mária Patakyová, ktoré navštívili zariadenia pre seniorov v Borskom Mikuláši.

„Sú to zistenia, ktoré sú dôležité aj pre výkon môjho mandátu. Venovali sme sa predovšetkým téme starostlivosti o seniorov. Jednou z tém, na ktorú chcem poukazovať počas výkonu môjho mandátu, je kapacitný nedostatok dlhodobej starostlivosti o seniorov,“ uviedla prezidentka.

Na Slovenskú chýbajú kapacity, lôžka aj opatrovatelia

Ako doplnila, obyvateľstvo bude čoraz početnejšie z hľadiska starých ľudí, ale na Slovensku nie je dostatočný počet kapacít, lôžok ani opatrovateľov, ktorí by sa v budúcnosti mohli o týchto ľudí starať.

„Dôležité bolo pre mňa zistiť informácie ohľadom kvality služieb. Som veľmi rada, že sa ombudsmanka dôsledne venovala kvalite poskytovania z hľadiska dodržiavania ľudských práv a dôstojnosti,“ informovala Čaputová.

Prieskum v dvoch oblastiach

V Borskom Mikuláši navštívili zariadenie, ktoré pozitívne zareagovalo na prieskum úradu ombudsmanky ohľadne zlepšenia podmienok a zabezpečenia ľudských práv v zariadeniach pre seniorov na Slovensku.

„Prieskum sme realizovali v dvoch oblastiach. Jednou bol systém kontroly a druhou boli prieskumné návštevy, kde sme chceli riešiť ľudské práva ľudí v týchto zariadeniach,“ konštatovala Patakyová.

V prieskume sa ombudsmanka nezaoberala kvantitatívnym nedostatkom týchto zariadení. „Zamerali sme sa na kvalitu poskytovaných služieb a hľadali sme právne nedostatky, ktoré sme odkomunikovali s príslušnými rezortmi, kde sa čiastočne situácia zlepšila,“ doplnila verejná ochrankyňa práv.

Už ste čítali?