Paríž stavia 1000 kilometrov nových cyklotrás. Počet ľudí, ktorí nechali auto doma, vzrástol o polovicu
Tímea Gurová
Tímea Gurová

Paríž stavia 1000 kilometrov nových cyklotrás. Počet ľudí, ktorí nechali auto doma, vzrástol o polovicu

Vzorom pre francúzsku metropolu je Kodaň, kde sa až dvaja z troch obyvateľov denne po meste pohybujú na bicykli.

Paríž buduje veľkú sieť nových cyklotrás. Počet áut je však stále alarmujúci. — Foto: Pixabay.com/FB: Anne Hidalgo

PARÍŽ 9. februára – Počet cyklistov v Paríži po sérii opatrení vzrástol až o 54 percent. Radnica si chce pozitívnou motiváciou docieliť, aby ľudia ako na predmestí, tak aj v centre uprednostnili bicykel pred automobilom.

Vo francúzskej metropole sa začalo stavať až 1000 kilometrov nových cyklociest, pričom dnes je už k dispozícii 37 percent z nich. Mnohé sú oddelené od ciest s premávkou, aby sa aj menej skúsení cyklisti cítili počas jazdy bezpečne.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Plan Velo 2015-2020: will they make it to the finish line? – an 870-mile (1400 km) network of bike lanes in Ile-de-France (Paris and suburbs). Cycling over the last year is up 54%, and an alliance of Ile-de-France cycling associations will unveil details of a plan to create another bicycle network that would connect 12 million Paris region inhabitants to be within a couple of kilometres /a couple of minutes of biking, from the Plan Velo network. ⚡️ So yes, I’m betting on Mayor Anne Hidalgo to finish Plan Velo by the end of 2020. ? (From @forbes “How Bike Lanes Are Transforming Paris by Jeff McMahon) ?‍♀️ planvelo.paris ? ? @france3paris twitter ?‍♂️ . #paris #parisfrance #iledefrance #pariscycling #cycle #cyclelane #velo #vélobanlieu #cycling #cyclinginfrastructure #veloplan #urbanplanning #urbandesign #transportation #transportationdesign #sustainabletransport

Príspevok, ktorý zdieľa Marcia Ruby (@altsrocks),

V uliciach mesta pribudlo aj desaťtisíc nových parkovacích miest.

Nielen na šport, ale aj do práce

Bicykel bol medzi Francúzmi vždy obľúbeným koníčkom, ale využívali ho prioritne na šport alebo oddych vo voľnom čase. Primátorka Anne Hidalgo vyhlásila, že jej cieľom je z Paríža urobiť najväčšie cyklistické mesto na svete. Počet ľudí, ktorí cestujú do práce na bicykli, stále narastá.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

#paris #parisfrance #paris6 #ruederennes #parisbiker #pariscycling #viewfromcafe

Príspevok, ktorý zdieľa @ trcy.bkr,

Podľa merania vyťaženosti zaznamenali v centre mesta 840-tisíc jázd denne. V tej istej oblasti sa však na porovnanie uskutoční 14,8 miliónov jázd autom.

Počet áut však za desať rokov klesol o 5 percent. Výskumy, ktoré si metropola dala urobiť, dokazujú, že ľudia hlavne z predmestia Paríža majú záujem o dochádzanie za prácou na bicykli.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Cycling@Paris #pariscycling

Príspevok, ktorý zdieľa Ingeborg (@ingevans),

Už ste čítali?

Byt v úplnom centre Bratislavy vymenili za šťastie na dedine:…

Nie všetky pokrokové projekty začínajú výpoveďou v korporáte.…

Práca v banke ju už nenapĺňala, pustila sa do výroby ženských…

Práca v banke si vyžaduje biznis oblečenie. Dobre o tom vedela už počas vysokej…

Pre koronu prišiel o prácu, tak piekol veterníky pre záchranárov.…

Keď prišiel Matúšov kolega s nápadom piecť koláče…

Horský vodca Ján Kořínek: Ak sa stretnete zoči-voči medveďovi,…

Pre milovníkov prírody a turistov má jasný odkaz.

František prácu smetiara miluje: Nie je to voňavá robota, no…

Vnúčatám kúpil ako hračku smetiarske auto, aby im mohol ukázať,…

25 rokov predáva kapustu na Miletičke: Pochádzam z generácie,…

Ak ste pravidelnými návštevníkmi známej Miletičky, meno…

Slovák Marek pracuje pre Teslu: Tvrdú morálku v práci vydržíte,…

Marek Vančo pracuje v americkej centrále Tesly v tíme autopilota pre samojazdiace…

O slovenskú gymnazistku majú záujem na Oxforde. Od vedeckej…

Paulína na sebe pracovala nad rámec toho, čo vyžaduje škola. Drina sa…