Dobré noviny
Meškania týchto 34 vlakov vám po novom preplatia. Stačí splniť jednu podmienku
Dominika Pacigová
Dominika Pacigová

Meškania týchto 34 vlakov vám po novom preplatia. Stačí splniť jednu podmienku

Archívna snímka
Archívna snímka — Foto: TASR

Ak stojíte v kolóne, peniaze za palivo či stratený čas vám nikto nevráti. Ak sedíte vo vlaku, ktorý má veľké meškanie, máte od nového roka nárok na odškodnenie do 100 % ceny cestovného. 

BRATISLAVA 2. januára - Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) zaviedla od 1. januára novinku, ktorá poteší pravdepodobne všetkých cestujúcich. V prípade, že sa budete nachádzať v jednom z 34 vlakov na trase Bratislava - Žilina - Košice a vlak bude mať veľké meškanie, národný dopravca vám zaručuje vrátenie cestovného. SUPERGARANCIA ZSSK sa vzťahuje na meškania vlakov z akejkoľvek príčiny, neplatí však pri smrteľných udalostiach na koľajisku, uvádza na svojej stránke ZSSK.

Odškodnenie sa nevzťahuje na smrť na koľajisku 

ZSSK testuje od začiatku nového roka bezprecedentnú novinku. Národný dopravca garantuje cestujúcim, ktorí na prepravu využijú vlaky InterCity (na trati Bratislava - Košice) alebo regionálne rýchliky (na trati Bratislava - Žilina), odškodnenie.

Archívna snímka
Archívna snímka Foto: TASR - Michal Svítok

V prípade, že sa nachádzate vo vlaku, ktorý mešká 60 - 119 minút, vráti sa vám 50 % zo zaplatenej sumy. Ak vlak bude meškať 120 minút a viac, dostanete celú sumu, ktorú ste zaplatili za jednorazový cestovný lístok na daný vlak a úsek.

SUPERGARANCIA ZSSK nerieši príčiny meškania, odškodnenie sa však nevzťahuje na zrazenie osoby, teda smrť na koľajisku. „Hoci v našich vlakoch už viac ako desať rokov pri nehode nikto nezomrel, na koľajach každý rok smrteľné nehody zaznamenávame. Dĺžka ich vyšetrovania a udelenie povolenia na prejazd vlaku tu nie je v rukách nás ani kolegov zo ŽSR, preto táto mimoriadna udalosť bude z našej garancie vyňatá,“ hovorí pre Železničnú spoločnosť Slovensko predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK Filip Hlubocký.

Stačí si založiť zákaznícke konto 

Využívanie SUPERGARANCIE ZSSK je jednoduché. Stačí si založiť zákaznícke konto ZSSK. Lístok si môžete kúpiť prostredníctvom svojho konta v aplikácii Ideme vlakom alebo priamo cez e-shop ZSSK. Nárok na odškodnenie si uplatnite prostredníctvom elektronického formulára. O vrátenie peňazí však môžu žiadať len cestujúci, ktorí si kúpili cestovný doklad prostredníctvom zákazníckeho konta na daný vlak v minimálnej výške 3 eurá. Žiadosť o vrátenie peňazí budete mať vybavenú najneskôr do 30 dní od jej prijatia. 

Viac informácií o vlakoch, na ktoré sa SUPERGARANCIA ZSSK vzťahuje, ako aj konkrétny príklad, ako si vypočítať výšku odškodnenia za omeškanie, sa dočítate na oficiálnej stránke ZSSK.

Už ste čítali?