Supermarket otvoril pokladňu s ukecaným pokladníkom. Osamelí seniori si s ním vedia spríjemniť deň
Väčšina supermarketov nahrádza pokladne samoobslužnými. Pre mnohých ľudí je však aj obyčajný rozhovor s pokladníkom jediná možnosť, ako sa s niekým pozhovárať za celý deň.
HOLANDSKO 7. decembra – Starí ľudia prežili väčšinu života bez moderných technológii. Bavili sa so susedmi, s ľuďmi na ulici, v obchodoch. To, že šlo o cudzieho človeka nehralo žiadnu rolu, základom bol rozhovor. Dnes sa približne každý štvrtý senior cíti osamelý.
Holandská sieť supermarketov prišla s niekoľkým nápadmi, ktorým chce dôchodcom pomôcť aspoň vo svojich priestoroch. Vo svojej pobočke v meste Vlijmen otvoril pokladňu „kletskassa“, v ktorej pokladník rozhovor so zákazníkom priam očakáva.
Blokovanie tovaru síce trvá o niečo dlhšie ako v bežnom rade, ale čakajúcim zákazníkom to neprekáža. Nápad uvažuje rozšíriť aj do ďalších predajní.
Supermarkety uprednostňujú zavádzanie samoobslužných pokladní. Pre starších ľudí to však znamená zánik ďalšieho sociálneho kontaktu s iným človekom.
Súčasťou konceptu s komunikatívnym predavačom je aj kaviarenský kútik. V ňom funguje skupina mladých dobrovoľníkov, ktorých úlohou je baviť sa s ľuďmi, ktorí o kontakt majú záujem. Posedia si s nimi za jedným stolom, pomôžu s nakupovaním alebo s potravinami pomôžu do auta.