Dobré noviny
Supermarket otvoril pokladňu s ukecaným pokladníkom. Osamelí seniori si s ním vedia spríjemniť deň
Tímea Gurová
Tímea Gurová

Supermarket otvoril pokladňu s ukecaným pokladníkom. Osamelí seniori si s ním vedia spríjemniť deň

Starší ľudia sú zvyknutí v obchodoch komunikovať.
Starší ľudia sú zvyknutí v obchodoch komunikovať. — Foto: FB: Jumbo Boterpolderlaan Raamsdonksveer

Väčšina supermarketov nahrádza pokladne samoobslužnými. Pre mnohých ľudí je však aj obyčajný rozhovor s pokladníkom jediná možnosť, ako sa s niekým pozhovárať za celý deň.

HOLANDSKO 7. decembra – Starí ľudia prežili väčšinu života bez moderných technológii. Bavili sa so susedmi, s ľuďmi na ulici, v obchodoch. To, že šlo o cudzieho človeka nehralo žiadnu rolu, základom bol rozhovor. Dnes sa približne každý štvrtý senior cíti osamelý.

Holandská sieť supermarketov prišla s niekoľkým nápadmi, ktorým chce dôchodcom pomôcť aspoň vo svojich priestoroch. Vo svojej pobočke v meste Vlijmen otvoril pokladňu „kletskassa“, v ktorej pokladník rozhovor so zákazníkom priam očakáva.

Pokladníci sa na rozhovory tešia.
Pokladníci sa na rozhovory tešia. Foto: FB: Jumbo Boterpolderlaan Raamsdonksveer

Blokovanie tovaru síce trvá o niečo dlhšie ako v bežnom rade, ale čakajúcim zákazníkom to neprekáža. Nápad uvažuje rozšíriť aj do ďalších predajní.

Supermarkety uprednostňujú zavádzanie samoobslužných pokladní. Pre starších ľudí to však znamená zánik ďalšieho sociálneho kontaktu s iným človekom.

Súčasťou konceptu s komunikatívnym predavačom je aj kaviarenský kútik. V ňom funguje skupina mladých dobrovoľníkov, ktorých úlohou je baviť sa s ľuďmi, ktorí o kontakt majú záujem. Posedia si s nimi za jedným stolom, pomôžu s nakupovaním alebo s potravinami pomôžu do auta.    

Už ste čítali?