Dobré noviny
Svetový deň cestovného ruchu uzavrie letnú kampaň Prešovského kraja
TASR
TASR

Svetový deň cestovného ruchu uzavrie letnú kampaň Prešovského kraja

Foto: Ilustračné
Foto: Ilustračné — Foto: TASR

Podujatie je spojené s oslavou druhých narodenín Chodníka korunami stromov Bachledka a s vyhodnotením súťaže Legendarium.

Prešov 28. septembra (TASR) – Svetový deň cestovného ruchu si Prešovský kraj pripomenie v sobotu v Bachledovej doline. Podujatie je spojené s oslavou druhých narodenín Chodníka korunami stromov Bachledka a s vyhodnotením súťaže Legendarium. TASR o tom informovala Barbora Čechová z Krajskej organizácie (KOCR) Severovýchod Slovenska.

Svetový deň cestovného ruchu pripadá podľa jej slov na 27. septembra. V tento deň v roku 1979 boli prijaté stanovy Svetovej organizácie turizmu a zároveň ide o deň, kedy sa končí hlavná turistická sezóna na severnej pologuli a začína sa sezóna na južnej zemskej pologuli. Svetový deň turizmu oslavujú organizácie zvyčajne v najbližší víkend výročia.

„Program sa začne o 10.00 h, pripravené sú vystúpenia sokoliarov, folklórnych zoskupení, adrenalínová bike show či Sranda Banda kúzelnícka show a ďalší. V areáli v stánku KOCR Severovýchod Slovenska sa turisti budú môcť inšpirovať na výlety a zážitky z celého Prešovského kraja. O 13.00 h sa uskutoční odovzdanie cien vyžrebovaným výhercom letnej turistickej súťaže Legendarium. Víťazi si ceny prevezmú z rúk predsedu PSK Milana Majerského,“ uviedla Čechová s tým, že pripravených je 45 cien, ktoré do súťaže venovali partneri projektu.

Ústrednou letnou aktivitou prezentujúcou Prešovský kraj bola kampaň Legendarium. Dvadsať oblastí Prešovského kraja prezentovali príbehy miestnych legiend, ktoré verejnosť našla v komikse a na nálepkách na viac ako 50 miestach v celom kraji. Úlohou cestovateľov bolo navštevovať vybrané miesta a zbierať súťažné nálepky.

„Do záverečného žrebovania o ceny zaslalo kontrolné strany takmer 1200 súťažiacich, ktorí spolu nazbierali vyše 16.600 nálepiek. Veľmi nás to teší, nakoľko súťažiaci, ktorí zaslali ústrižky do súťaže, predstavujú len časť zo všetkých cestovateľov. Legendarium v tomto roku teda oslovilo niekoľkonásobne viac turistov. Už v júli sme realizovali dotlač komiksov a nálepiek, keďže pôvodný náklad 15.000 kusov nestačil,“​ uviedol riaditeľ KOCR Severovýchod Slovenska Martin Janoško.

Kampaň bola prioritne určená rodinám s deťmi, nálepky na výletoch podľa jeho slov zbierali turisti z celého Slovenska, ale aj z Českej republiky, Poľska či Írska. Ambasádorom projektu bol moderátor Gregor Mareš. S rodinou a priateľmi cestoval po kraji a predstavoval vybrané lokality formou videí, ktoré zaujali širokú verejnosť.

„Ak máme príbeh, tak výlet nadobudne úplne iný rozmer. Spolu s možnosťou získať nálepky a následne ďalšie zľavy je to pre deti a rodičov silná motivácia spoznať čo najviac miest,“​ doplnil Mareš. Rodáka z Vyšných Hágov zvlášť oslovili UNESCO mestá Bardejov a Levoča, oblasť Lačnovského kaňona či Poloniny.

SLEDUJTE POZITÍVNE SPRÁVY Z PREŠOVSKÉHO KRAJA NA FACEBOOKU!

Už ste čítali?