McDonald's milo prekvapil: Namiesto billboardov stavia hotely pre včielky
Spoločnosť chce poukázať na to, že ochrana prírody je veľmi dôležitá a chce byť viac ekologickou spoločnosťou.
ŠTOKHOLM 20. septembra - Pri zmienke spoločnosti McDonald's si každý okamžite predstaví rýchle občerstvenie, ktoré je obľúbené na celom svete. Známy reťazec sa ale chce stať ekologickejšou spoločnosťou a nabádať ľudí k tomu, aby si všímali dôležitosť životného prostredia. Klasickú reklamu tentokrát zamenili a ich billboardy vo Švédsku premenili na mini hotely pre včely.
Včelie úle, ktoré sa nachádzajú na reklamnej ploche, poukazujú na potrebu včiel a na ohrozenie, ktorému aktuálne čelí až 30 % celosvetového včelstva. Klimatické zmeny viedli k rapídnemu poklesu populácie včiel. Pútavé billboardy majú vo Švédsku zatiaľ dve podoby. Prvou je bilboard s dvojitou stenou s nápisom a desiatkami malých dierok určených pre včielky a druhou sú malé domčeky pripomínajúce vtáčie búdky. Všetky prevádzky McDonald's v krajine dostali priestor na takúto formu reklamy. Na niktorých billboardoch je nápis „Otvorené nepretržite". Táto veta sedí jednak na rýchle občerstvenie, ktoré je otvorené nonstop a taktiež aj na úle, do ktorých môžu priletieť včely kedykoľvek.
Nie je to prvýkrát čo švédsky McDonald's podnikol kroky na záchranu včiel. Reťazec otvoril historicky prvú prevádzku len pre včely s názvom McHive (v preklade McÚľ). Tento výtvor sa nielenže dokonale podobá na reálne rýchloobčerstvenie, ale je to zároveň aj funkčný úľ pre včielky. Keď sa lepšie pozriete, nájdete v ňom stoličky, obsluhovací pult, McDrive a nemôže chýbať ani svetoznáme logo značky.