Chystáte sa cestovať? Pokiaľ sa batožina nenájde do 21 dní, je považovaná za stratenú
TASR
TASR

Chystáte sa cestovať? Pokiaľ sa batožina nenájde do 21 dní, je považovaná za stratenú

V prípade, že dôjde k nejakým komplikáciám, je predovšetkým nutné ich riešiť okamžite.

Ilustračné foto — Foto: pixabay.com/katyveldhorst

Bratislava 27. augusta (TASR) - V lete sa s pribúdajúcim počtom letov zvyšuje aj pravdepodobnosť poškodenia, zatúlania alebo dokonca straty batožiny.

„Pokiaľ zistíte, že sa vaša batožina niekam zatúlala a nedorazila s vami do cieľovej destinácie, ihneď to hláste. V colnom priestore každého letiska je k dispozícii oddelenie pre reklamáciu batožiny. Pracovníkovi oddelenia odovzdajte útržok batožinového lístka a detailný popis vašej batožiny, predovšetkým, akú mala farbu, rozmery a ďalšie špecifiká. Potom s vami spíše PIR protokol (Property Iregularity Report). Dostanete číslo, kde sa môžete informovať, či už sa vaša batožina našla. Väčšina batožiny sa dohľadá a pracovníci dopravcu vám ju dovezú," radí František Herynk zo spoločnosti Click2Claim, ktorá sa špecializuje na pomoc cestujúcim pri problémoch s ich letom.

Podľa neho za takéto meškanie batožiny podľa medzinárodného práva neprislúcha žiadna kompenzácia, ale dopravca je povinný preplatiť náklady na nevyhnutné potreby, bez ktorých sa po dobu meškania batožiny cestujúci nezaobíde.

Medzi tie patria predovšetkým hygienické potreby a základné ošatenie. Žiadosť o preplatenie nákladov je nutné spolu s účtenkami podať najneskôr do 21 dní od doručenia meškajúcej batožiny.

Pokiaľ sa batožina nenájde do 21 dní, je považovaná za stratenú. „V tomto prípade už možno po dopravcovi požadovať náhradu majetkovej škody za batožinu a jej obsah, s prihliadnutím na opotrebenie," upozorňuje Herynk.

Najčastejším problémom, ktorý sa pri cestovaní lietadlom v súvislosti s batožinou rieši, je jej poškodenie. „Pokiaľ zistíte, že váš kufor bol v priebehu prepravy poškodený, ihneď to hláste na oddelení reklamácií. V prípade, že poškodenie na svojej batožine nájdete až doma, potom máte ešte sedem dní od dátumu letu, keď môžete uplatniť reklamáciu. Ak dopravca vašu reklamáciu uzná, môže batožinu nechať opraviť, nahradiť novou v rovnakej hodnote alebo vyplatiť finančnú náhradu zodpovedajúcu hodnote vašej batožiny," upozorňuje Herynk.

Už ste čítali?

Uznávaný český neurológ: Deti do 3 rokov by sa vôbec nemali…

Mladí ľudia, ktorí trávia viac ako dve hodiny denne na Facebooku, nevedia…

Šéfka Profesie: Ľudia po 50-tke sa nedostanú ani na pohovor.…

Hosťom relácie KRIŽOVATKY s Mariánom Balázsom bola Ivana Molnárová,…

Strávili sme noc v iglu pre bezdomovcov: Jeho výrobcov sa pýtali,…

Hoci sú Vianoce za dverami a väčšina z nás sa teší,…

Zázraky sa dejú! Malému Natymu ste vyzbierali viac peňazí, ako…

Neopísateľná radosť. Ani samotní rodičia spočiatku neverili, že…

SÚRNE: Chlapček má 3 nádory na mieche. Potrebuje operáciu v…

Keď mal Nathanael sedem rokov, zistilo sa, že má v hlavičke nádor. Pomohli…

Pred očami Slovenska schudla 57 kíl: Jediné, čoho som sa za…

Relácia Extrémne premeny jej pomohla k tomu, aby zmenila svoj život. Lucia teraz…

Slovák spravil z chudobnej dievčiny Miss Ekvádoru. Michalove…

Cestovateľ, fotograf, dobrodruh a milovník španielčiny. Veľkou vášňou…

Viktor Vincze otvorene o ekológii a o tom, ako jeho priznanie…

Známy moderátor v rozhovore prezradil, prečo začal s príspevkami na Instagrame…