NASA objavila tri fascinujúce nové planéty. Dve z nich sa nepodobajú ničomu z našej slnečnej sústavy
Dominika Pacigová

Foto: Ilustračné
Foto: Ilustračné — Foto: pixabay.com

Vedci ich objavili prostredníctvom satelitu Nasa Exoplanet Survey Satellite (TESS).

WASHINGTON 31. júla - Záhadné planéty, ktoré sú súčasťou systému TOI-270, by mohli byť veľkým prínosom pre výskumníkov, ktorí hľadajú mimozemské svety. Tri planéty obiehajú okolo hviezdy, ktorá je od nás vzdialená 73 svetelných rokov, čo vo vesmírnom ponímaní predstavuje pomerne malú vzdialenosť.

Mimozemský život

Podľa informácií portálu Independent, vedci ich objavili prostredníctvom satelitu Nasa Exoplanet Survey Satellite (TESS), ktorý bol vypustený do vesmíru v roku 2018. Okrem samotného vesmíru skúmal aj hviezdy či planéty, na ktorých by mohol existovať mimozemský život.

TOI-270 má skalnatú planétu, ktorá je o čosi väčšia ako Zem a dve plynné planéty, ktoré sú podobné ostatným v našej slnečnej sústave. „TOI-270 nám čoskoro umožní študovať chýbajúce spojenie medzi planétami, ktoré sú podobné Zemi a plynnými mini-Neptúnami, pretože všetky tieto typy vznikajú v rovnakom systéme,“ povedal hlavný výskumník Maximilian Gunther.

Chcú sa dozvedieť viac

Vedci dúfajú, že sa čoskoro dozvedia viac o pomerne blízkom svete. Hviezda je neuveriteľne jasná, bez slnečných erupcií a búrok, ktoré by mohli byť prekážkou pri ďalšom výskume. „TOI-270 je skutočným Disneylandom pre exoplanetárnu vedu. Je to výnimočné laboratórium,“ dodal Gunther.

V slnečnej sústave však môže byť ešte niekoľko neobjavených planét. Aj napriek tomu, že planéty sú samé o sebe zaujímavé, podľa vedcov, ktorí ich objavili, sa spájajú do rezonančného reťazca.