Adidas vyrobí až 11 miliónov tenisiek z plastov vylovených z oceánov
Kristián Plaštiak
Kristián Plaštiak

Adidas vyrobí až 11 miliónov tenisiek z plastov vylovených z oceánov

V minulom roku spoločnosť vyrobila 5 miliónov párov.

— Foto: Pixabay

BRATISLAVA 10. júna - Plastové zamorenie je nebezpečnou hrozbou, ktorá nám môže spôsobiť (a niekde to už robí) nemalé problémy. Ročne vyhodíme tony plastového odpadu končiaceho v oceánoch, kde ho žerú zvieratá. Tie sa potom dostanú na náš stôl a my ich jeme. Nik z odborníkov by sa nečudoval, ak by sa o pár rokov v reštaurácii na jeho stole objavila ryba s bruchom plným plastových slamiek alebo iných mikroplastov, ktoré sú príliš drobné na recykláciu. Spoločnosť Adidas sa preto rozhodla urobiť krok k záchrane planéty.

Projekty nemeckého Adidas

Ako o tom informovala prostredníctvom článku na vlastnej webovej stránke, svetoznáma firma so športovým oblečením a príslušenstvom v tomto roku vyrobí 11 miliónov párov tenisiek z plastov, ktoré skončili v mori. Zlepší sa tým doterajšia výroba, v uplynulom roku totiž takýmto spôsobom vyrobili 5 miliónov párov. Spoločnosť v boji nestojí sama, sily spojila s environmentálnou organizáciou Parley for the Oceans. Spomenuté tenisky budú z plastového odpadu, ktorý skončí na plážach.

Športová obuv nie je jediným produktom, ktorý takto vyrábajú. Aj dresy slávneho bavorského futbalového klubu Bayern Mníchov sú z kúskov plastu. Jedným z prvých pokusov o textil z plastu sa pokúsili v roku 2010, keď na majstrovstvách sveta v Juhoafrickej republike nastúpila brazílska reprezentácia v dresoch z plastových fliaš.

Gil Steyaert, ktorý je zodpovedný za globálne operácie spoločnosti, uviedol: „Obnoviteľnosť v Adidas znamená viac ako iba recyklácia plastov. Neustále zlepšujeme aj náš environmentálny zásah pri výrobe našich produktov. To zahŕňa použitie obnoviteľných materiálov, redukciu emisií a prevenciu proti odpadu. Iba v roku 2018 sme zachránili viac ako 40 ton plastu v našich kanceláriách, predajniach, skladoch a distribučných centrách po celom svete, a nahradili ich zelenejšími riešeniami,“ uvádza sa na webe spoločnosti.

Už od roku 2016 v predajniach Adidas nenájdete žiadne plastové vrecká

V minulom roku sa v poľských Katoviciach na medzinárodnej klimatickej konferencii podpisovala Charta o ochrane klímy pre módny priemysel. Spoločnosť Adidas súhlasila s podmienkami, medzi inými aj so znížením emisií o 30 percent do roku 2030. Do roku 2024 je odhodlaná používať iba obnoviteľný polyester v každom produkte. Od roku 2016 v predajniach Adidas nenájdete plastové vrecká.

„S produktami vyrobenými z recyklovaného plastu našim zákazníkom ponúkame skutočnú pridanú hodnotu, ktorá presahuje vzhľad, funkčnosť a kvalitu produktu, pretože každá topánka je malým príspevkom k ochrane našich oceánov. Po jednom milióne párov v roku 2017, piatich miliónoch v 2018, v roku 2019 plánujeme vyrobiť jedenásť miliónov párov topánok obsahujúcich recyklovaný plast z oceánov,“ uviedol Eric Liedtke, člen výkonného výboru spoločnosti Adidas.

Už ste čítali?

Slovenka svojimi šperkami očarila Meghan Markle. Jej tvorba…

Jej šperky inšpirované Slovenskom sa tešia veľkej obľube aj v…

Ženy bojujúce s rakovinou: Prísť o prsia či vlasy nie je hanba.…

Brošne s motívom kozy vznikli z osobnej skúsenosti troch kamarátok.…

Pani Eva skrášľuje sama vo voľnom čase okolie svojej bytovky.…

Pestré farby, kamienky či kvietky. Takáto krása sa pred bytovkami nevidí…

Peter Nagy: Snažiť sa zapáčiť tínedžerom by bolo trápne. Robím…

Skladba Profesori Indigo mala v skutočnosti už sedem rokov, keď sa z nej zo dňa na deň stal…

Radana má sklerózu multiplex. Keď jej ju diagnostikovali, nevedela…

Ľudia neraz o tomto ochorení nechcú rozprávať. 

Logopedička: Mamička vie správnu reč dieťaťa ovplyvniť už tesne…

Detí, ktoré majú problémy s rečou či artikuláciou, je v…

Uznávaný český pedagóg: Mama je doma kráľovná, nie slúžka. Zariadiť…

Vysokoškolský pedagóg, spíker a lektor Marek Herman pre Dobré…

Sima Martausová: To, že môžem spievať a skladať piesne, vnímam…

Úsmevom pozitívne naladí nejedného človeka a charakterizuje…