Dobré noviny
Horehronie už má svoju značku, hrdí sa ňou 16 regionálnych produktov
TASR
TASR

Horehronie už má svoju značku, hrdí sa ňou 16 regionálnych produktov

Na archívnej snímke príprava tradičného jedla Čipkárskô z obce Brusno.
Na archívnej snímke príprava tradičného jedla Čipkárskô z obce Brusno. — Foto: TASR/Branislav Račko

Regionálny produkt Horehronie je značka kvality, ktorá sa má používať na označenie výrobkov, produktov a služieb s pôvodom v tomto regióne.

Brezno 4. júna (TASR) – Horehronie zachováva tradície, ktoré vďaka remeselníkom, producentom či poskytovateľom služieb môžu spoznávať návštevníci regiónu. Šestnástim z nich v utorok podvečer v Brezne odovzdali prvé certifikáty regionálneho produktu Horehronie a do života tak uviedli túto značku. TASR o tom informovala Oblastná organizácia cestovného ruchu (OOCR) Región Horehronie.

Regionálny produkt Horehronie je značka kvality, ktorá sa má používať na označenie výrobkov, produktov a služieb s pôvodom v tomto regióne. Môžu o ňu žiadať záujemcovia v štyroch rôznych skupinách - ubytovacie a stravovacie služby, poľnohospodárske a potravinárske produkty, remeselné výrobky a doplnkové služby.

"Sme radi, že aj v našom regióne vzniklo označenie regionálny produkt Horehronie, ktorým sa remeselníci, výrobcovia, hotelieri či podnikatelia môžu prezentovať, a tým zaručovať kvalitu nielen predávaných remeselných či potravinových výrobkov, ale aj poskytovaných ubytovacích, stravovacích či doplnkových služieb v cestovnom ruchu," konštatoval Ľuboš Ďurinďák, predseda OOCR Región Horehronie.

Táto OOCR je prvou organizáciou na Slovensku, ktorá sa stala koordinátorom regionálnej značky. Na jej tvorbe pracovala spoločne s Rozvojovou agentúrou Banskobystrického samosprávneho kraja, miestnymi akčnými skupinami a mestom Brezno.

"Cieľom značky je podporiť kvalitné regionálne produkty a služby, ktoré reprezentujú región, tradície, ľudí, kultúrne a prírodné dedičstvo, a tiež produkty, služby, ktoré dotvárajú zážitok návštevníka a prehlbujú jeho záujem o región," doplnila Petra Ridzoňová Hlásniková, výkonná riaditeľka OOCR. Značku symbolizuje zvonček, ktorý predstavuje tradície ovčiarstva a ešte stále živú valašskú kultúru i bohatstvo remesiel na Horehroní.

Ako v utorok avizovali organizátori podujatia, pripravujú nový projekt Horehronská kuchárka. Pôjde o publikáciu, v ktorej sa objavia známe i menej známe tradičné recepty pravých gazdín z regiónu. Niektoré pochúťky z Horehronskej kuchárky mohli hostia ochutnať aj počas slávnostného odovzdávania certifikátov. Nechýbali jedlá ako bôb s kapustou z Lomu nad Rimavicou, čipkárskô z Brusna, bryndzová polievka z Beňuša, guľky s mäsom z Heľpy, valaštianske krumple z Valaskej či legendárne buchty zo Zbojskej.

SLEDUJTE POZITÍVNE SPRÁVY Z BANSKOBYSTRICKÉHO KRAJA NA FACEBOOKU!

Už ste čítali?