Stavbári: D4 a R7 je jedna z najvýznamnejších dopravných stavieb v SR - Dobré noviny
Dobré noviny
Stavbári: D4 a R7 je jedna z najvýznamnejších dopravných stavieb v SR
TASR
TASR

Stavbári: D4 a R7 je jedna z najvýznamnejších dopravných stavieb v SR

Na snímke pokračovanie výstavby diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7.
Na snímke pokračovanie výstavby diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7. — Foto: TASR- Štefan Puškáš

Cesta sa stavia ako projekt verejno-súkromného partnerstva (PPP projekt). Koncesionár ju má postaviť a bude ju 30 rokov prevádzkovať, za čo mu bude štát platiť počas 30 rokov splátky.

Bratislava 26. mája (TASR) – Stavba diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 je jedna z najvýznamnejších na Slovensku. Aj preto sa na ňu upiera pozornosť Zväzu stavebných podnikateľov Slovenska (ZSPS). Uviedol to prezident zväzu Pavol Kováčik.

"My ako ZSPS máme v hľadáčiku túto stavbu už dlhšiu dobu, pretože je to jedna z najvýznamnejších a najväčších stavieb dopravnej infraštruktúry na Slovensku v súčasnosti," skonštatoval. Prípadné problémy môžu byť podľa neho spôsobené pomerne nízkou cenou, ktorú ponúkol víťazný koncesionár.

"Ukazujú sa určité nedostatky predovšetkým v kvalite výkonu stavebného dozoru. Uvidíme, ako sa niektoré podozrenia alebo niektoré, možno, pochybenia vyriešia," poznamenal Kováčik s tým, že je dobré, keď sa prípadné nedostatky odstránia ešte v priebehu výstavby.

Ako dodal, dôležité je, aby stavebník prostredníctvom svojho stavebného dozoru dôsledne dbal na to, aby kvalita bola dodržaná. "To znamená, akýkoľvek neštandard a rozdiely oproti normám, respektíve projektovej dokumentácii, aby boli odstránené v priebehu výstavby," priblížil Kováčik.

Bratislavský obchvat buduje združenie firiem na čele so španielskou spoločnosťou Cintra. Koncesionár projektu bratislavského obchvatu je spoločnosť Zero Bypass Limited a hlavný zhotoviteľ stavby je spoločnosť D4R7 Construction. Cesta sa stavia ako projekt verejno-súkromného partnerstva (PPP projekt). Koncesionár ju má postaviť a bude ju 30 rokov prevádzkovať, za čo mu bude štát platiť počas 30 rokov splátky. Ročná splátka by mala byť vo výške 52,8 milióna eur, čo má po 30 rokoch, aj po zohľadnení inflácie, Slovensko vyjsť na 1,76 miliardy eur. Projekt má tvoriť časť diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7.

Už ste čítali?

Daniel Hassan.

Sudánsko-slovenský lekár Daniel Hassan: Mojím vzorom bol primár Blažej z Nemocnice na okraji mesta

Najkrajších 10 rokov života vraj prežil v hospici s nevyliečiteľne chorými…

Barborka Palušová. / Jedna z posledných fotiek celej rodiny.

Namiesto stužkovej jej pripravovali pohreb. Barborka si nestihla splniť veľký sen, no darovala život

Počas svojho krátkeho života bola anjelik, ktorý všade rozdával…

List od neznámeho dievčaťa zmenil jeho život. Slovák Marián sa vo Vietname zaľúbil a našiel cestu ku káve

Mal som asi naivnú predstavu, že ľudia, čo robia s kávou, sú bohatí, spomína…

Fotograf Miroslav Ondruš a jeho snímka, ktorá ohúrila verejnosť.

Lesník Miroslav Ondruš stál zoči-voči bojujúcim medveďom: Keď odišli, zachvátila ma poľovnícka triaška

Medvedica zaútočila na medveďa a ten sa dlho spamätával z toho, čo sa vlastne…

Seriálový Juan s milovanou Broňou a ich spoločnou dcérkou / Mario Cimarro v Dobrých novinách a Dobrom rádiu

Nikdy nezabudne, ako na pláži uvidel krásnu Slovenku. Mario Cimarro spoznal Broňu po mnohých omyloch

Pozrela sa na mňa s tými svojimi úžasnými modrými očami, až sa…