Každý 5. Slovák nakupujúci online si vlani cez internet nakúpil jedlo
TASR
TASR

Každý 5. Slovák nakupujúci online si vlani cez internet nakúpil jedlo

Nakupovanie potravín prostredníctvom internetu vítajú podľa analýzy práve tí, ktorí bojujú s nedostatkom času, či dlhšou vzdialenosťou od obchodu s potravinami.

Ilustračná snímka. — Foto: TASR Michal Svítok

Bratislava 1. mája (TASR) - Každý piaty Slovák nakupujúci online si vlani prostredníctvom internetu nakúpil potraviny a jedlo. Vyplýva to z analýzy Slovenského farmárskeho, družstva (SFD). V analýze sa podľa analytičky SFD Evy Sadovskej vychádzalo z údajov Štatistického úradu SR a Eurostatu.

Pred piatimi rokmi, teda v roku 2013, pritom potraviny a jedlo nakupovalo podľa analýzy takýmto spôsobom iba 7 % zo všetkých Slovákov nakupujúcich online. V nakupovaní potravín cez internet sú pritom dominantnejšie ženy, mladí ľudia a zamestnanci v oblasti informačných a komunikačných technológií.

"Ak už nakupujeme online, tak najčastejšie odevy a športový tovar (dve tretiny z online nakupujúcich v roku 2018). Ďalšou kategóriou sú tovary pre domácnosť s vyše 34-percentným podielom za rok 2018, hoci v tomto prípade treba podotknúť, že táto oblasť už zaznamenala aj vyššie podiely online nakupujúcich počas uplynulých rokov. Online nakupujeme ale aj lístky na podujatia (takmer 30 % z online nakupujúcich v roku 2018). Za nimi nasledujú už spomínané potraviny a jedlo, ktoré s podielom 21,2 % zaznamenali zároveň za posledných päť rokov najvýraznejší nárast. Lieky na Slovensku online nakupuje iba necelých 12 % zo všetkých nakupujúcich cez internet," spresnila Sadovská.

Upozornila, že aj v iných európskych ekonomikách obyvatelia nakupujú potraviny a jedlo prostredníctvom internetu. Podľa údajov Eurostatu (z roku 2016) boli najväčšími online nákupcami potravín a jedla Briti (35 % z online nakupujúcich), za nimi nasledovali Slovinci a Holanďania (s rovnakým podielom 28 %). Podiel obyvateľov EÚ nakupujúcich potraviny a jedlo online predstavoval podľa týchto štatistík 23 %, v prípade Slovenska išlo o podiel 20 %. Naopak, online nakupovanie potravín bolo v roku 2016 takpovediac v plienkach v Chorvátsku, Grécku a Rumunsku s podielmi 5 až 6 %.

Nakupovanie potravín prostredníctvom internetu vítajú podľa analýzy práve tí, ktorí bojujú s nedostatkom času, či dlhšou vzdialenosťou od obchodu s potravinami. "Online formou pritom nakupujeme častejšie trvácne, respektíve balené potraviny. Naopak, v menšej miere si objednávame čerstvé, respektíve nebalené potraviny," podotkla Sadovská.

"Chceme si totiž vybrať tie najlepšie a nášmu oku najviac lahodiace kúsky. Treba ale podotknúť, že aj v tomto prípade sa už trendy menia a dobrá skúsenosť s kvalitnými čerstvými produktmi vie urobiť pri rozhodovaní sa zákazníka svoje. Zástancovia online nakupovania potravín považujú zároveň túto formu nakupovania potravín za ekologickejšiu," dodala analytička SFD.

Už ste čítali?

Uznávaný český pedagóg: Mama je doma kráľovná, nie slúžka. Zariadiť…

Vysokoškolský pedagóg, spíker a lektor Marek Herman pre Dobré…

Sima Martausová: To, že môžem spievať a skladať piesne, vnímam…

Úsmevom pozitívne naladí nejedného človeka a charakterizuje…

Onkogynekológ: Dvesto Sloveniek ročne zomrie úplne zbytočne.…

Chorobe, na ktorú na Slovensku zomiera množstvo žien, sa dá predísť.…

Braňo Mojsej vo vlastnej klinike lieči závislých: Pvým varovným…

Braňo Mojsej sa rozhodol založiť kliniku, v ktorej chce pomáhať závislým…

Fyzioterapeutka: Chrbticu si neničíme len v práci, ale aj v…

Chrbtici neškodíme iba v práci, ale aj v spánku. Fyzioterapeutka…

Marek Herman: Otcovia dnes nevedia, čo majú doma a v domácnosti…

Otec je pre deti nenahraditeľný minimálne v dvoch situáciách. O…

Zuzka šije svadobné šaty, aké na Slovensku ešte neboli: Vďaka…

Šikovná Slovenka si za rok vybudovala značku, ktorá zarezonovala na módnej…

Šéfka Profesie: Radšej nemať žiadny titul ako nekvalitnú vysokú…

Ivana Molnárová pôsobí v Profesii už 18 rokov, posledných…