Potravinári: Od 1. mája si posvietime na letáky obchodných reťazcov
Akékoľvek snahy marginalizovať, graficky alebo kompozične znevýhodňovať slovenské potraviny, budeme vnímať ako obchádzanie platnej legislatívy, uviedol predseda SPPK Emil Macho.
Bratislava 30. apríla (TASR) - Slovenská poľnohospodárska a potravinárska komora (SPPK) si od 1. mája posvieti na potravinové letáky obchodných reťazcov. Bude pozorne sledovať, či v nich obchody propagujú minimálne 50 % domácich potravín. Informovala o tom Jana Holéciová, hovorkyňa SPPK.
Pripomenula, že od 1. mája 2019 prináša obchodníkom túto povinnosť parlamentom schválená novela zákona o potravinách. Slovenská poľnohospodárska a potravinárska komora bude preto pozorne monitorovať všetky letáky obchodných reťazcov predávajúcich potraviny, či dodržiavajú ustanovenia zákona, rešpektujú princíp proporcionality a neobchádzajú svoje zákonné povinnosti.
"Akékoľvek snahy marginalizovať, graficky alebo kompozične znevýhodňovať slovenské potraviny, budeme vnímať ako obchádzanie platnej legislatívy. V takom prípade sa obrátime na kontrolný orgán, ktorým je Štátna veterinárna a potravinová správa SR," uviedol predseda SPPK Emil Macho.
SPPK podľa Holéciovej dlhodobo presadzuje postupné zvyšovanie nelichotivého, len 40-percentného podielu slovenských potravín na pultoch obchodných reťazcov. Zákonná povinnosť zverejňovať na letákoch minimálne polovicu potravín slovenského pôvodu môže tento stav zlepšiť.
Holéciová dodala, že slovenskí poľnohospodári a potravinári naďalej chcú dodávať obchodníkom tradičné, overené, čerstvé a kvalitné potraviny, ktoré slovenský spotrebiteľ pozná a preferuje. Celý ich proces výroby "z poľa na stôl" je navyše pod stálym veterinárnym dohľadom. Aj preto sú z hľadiska kvality a bezpečnosti najlepšou voľbou pre spotrebiteľa.