Tesco čerstvé šťavy a smoothies v nových obaloch
TASR
TASR

Tesco čerstvé šťavy a smoothies v nových obaloch

Tesco čerstvé šťavy a smoothies v nových obaloch, ktoré sú priateľskejšie k životnému prostrediu.

Tesco smoothies v nových obaloch, ktoré sú priateľskejšie k životnému prostrediu — Foto: TESCO STORES SR

Bratislava 17. apríla (OTS) - Spoločnosť Tesco predstavuje nové balenie r-PET fliaš pre vlastnú značku čerstvých štiav a smoothies. Fľaše budú obsahovať aj recyklovaný materiál. Je to ďalší krok k naplneniu záväzku reťazca znižovať vplyv obalového odpadu na životné prostredie.

Tesco chladené šťavy a smoothies sú už teraz k dispozícii v novom, upravenom balení. Zmena, hoci pre zákazníka na prvý pohľad nepostrehnuteľná, má veľký prínos pre životné prostredie.

Fľaše s objemom 250 ml a 1 liter sú vyrobené z 30 % recyklovaného materiálu, 750 ml fľaše majú vo svojom obale recyklovaný plast z 50 %.

Materiál r-PET je polyester vyrobený z opätovne využitých plastových obalov, najmä z nápojových fliaš. Vďaka tomu materiál pochádza zo spracovaného odpadu, ktorý je vhodný na recykláciu alebo opätovné použitie, čím prispieva k budovaniu systému tzv. uzavretej slučky.

Táto zmena v materiáloch používaných na balenie štiav a smoothies znamená ročne na Slovensku o 2 400 kg menej plastov!

Podľa analýzy spoločnosti PlasticsEurope sa v roku 2017 v Európe vyrobilo až 64,4 milióna ton plastových obalov. Z toho 7,4 % predstavujú PET obaly. Výskumy ukazujú, že informovanosť o vplyve obalov na životné prostredie sa každoročne zvyšuje. V rokoch 2006 – 2016 sa rozsah recyklácie plastových obalov zvýšil až o 74 %.

Tesco chce zákazníkom pomôcť robiť vedomé zodpovedné rozhodnutia. Cieľom reťazca je aj znížiť vplyv obalového odpadu na životné prostredie. Jedným z praktických príkladov sú nové balenia štiav a smoothies Tesco.

Začiatkom tohto roka Tesco oznámilo ambíciu, že všetky obaly značky Tesco budú recyklovateľné alebo opätovne použiteľné do roku 2025 a že do roku 2020 odstráni všetky ťažko recyklovateľné materiály v obaloch produktov vlastnej značky. Cieľom je znížiť množstvo odpadu z obalov aj v prevádzkach.

Okrem toho, Tesco plánuje vytvárať koalície s ďalšími maloobchodnými predajcami, dodávateľmi, obalovým a odpadovým priemyslom s cieľom maximalizovať zhodnocovanie, recykláciu a opätovné použitie plastových obalových materiálov.

Už ste čítali?

Šéfka Profesie: Radšej nemať žiadny titul ako nekvalitnú vysokú…

Ivana Molnárová pôsobí v Profesii už 18 rokov, posledných…

Kristína Kövešová: O pedofiloch mi píšu deti, ktorým sa to deje,…

Rozhodla sa svetu pomáhať a svojimi reportážami odhaľuje realitu, ktorá…

Odborník na vzťahy: Muž potrebuje nájsť svoje miesto vo svete.…

Fungujúci vzťah je snom mnohých z nás. Dá sa ho vybudovať aj v…

Mladého Dubničana k sebe volajú televízie z celého sveta. Ovláda…

Zabudnite na spôsob, ktorým televízie doteraz šírili svoje…

Košičanka vyrába parfumy, za ktorými sa idú v Paríži potrhať,…

Voňavky, ktoré sa vyrábajú v laboratóriu na východe Slovenska,…

Profesionálna dohadzovačka: Tragédiou dneška je, že ľudia si…

Profesionálna dohadzovačka pre Dobré noviny prezradila nielen dôvod, prečo…

Slovenskí muži nie sú galantní a ženy nevedia, kto je pravá…

Zisťovali sme za vás, ako sa v spoločnosti vhodne správať a s čím majú…

Uznávaný český pedagóg: Materské školy nevznikli pre potreby…

Špeciálny pedagóg Jiří Halda tvrdí, že materské…