Namiesto mikroténového vrecka vlastná dóza: V tomto obchode ľudia nakúpia do vlastnej nádoby a netvoria tak ďalší odpad

Obrovský a dôležitý krok by mal byť inšpiráciou aj pre ďalšie spoločnosti.
DRUMMONDVILLE 16. apríla - Veľkoobchod Metro, ktorý je dobre známy aj slovenskému spotrebiteľovi, prišiel s novinkou. Metro ako prvé zo zoznamu reťazcov tohto typu bude akceptovať, že si jeho zákazníci okrem iného prinášajú aj vlastné nádoby na nákupy mäsa, pomazánok, morských plodov a varených jedál. Táto novinka poteší zákazníkov v kanadskom Quebecu. Namiesto plastových vreciek si tak môžu zákazníci vložiť jednotlivé potraviny priamo do vlastnej dózy. Nevyužívajú tak zbytočne ďalšie vrecká a netvoria ďalší prebytočný odpad. Aj vďaka tomuto rozhodnutiu sa opäť prispeje k zníženiu spotreby jednorazových obalov.
Túto pozitívnu noviku veľkoobchod spúšťa už 22. apríla. Od tohto dňa budú môcť zamestnanci niektorých oddelení prijímať opakovane použiteľné plastové dózy či vrecká Zip Loc, ktoré si so sebou zákazníci prinesú. Informoval o tom porátl Lapresse.ca.
Splnené prosby
Podľa vyjadrení zástupcov spoločnosti stále viac a viac zákazníkov žiadalo takúto zmenu, čo, samozrejme, slúžilo ako motivácia a záväzok. „Chceme znížiť používanie jednorazových plastových obalov a naši klienti to privítali, pretože si to sami pýtali,“ prezradila pre portál Lapresse manažérka pre komunikáciu spoločnosti Metro Genevieve Gregoire.
Pravidlá a podmienky
Niektoré potraviny budú pred umiestnením do misky odvážené, iné sa budú naberať hneď. Ako všetko aj tento spôsob balenia potravín má svoje obmedzenia a pravidlá. Podľa hovorcu Metra musia byť misky a vrecká čisté a nemôžu byť poškodené. Sklenené nádoby nebudú akceptovateľné z dôvodu rizika pri manipulácii.
Ten, kto si svoju misku zabudne, môže si ju zakúpiť priamo v obchode. Pred tým, ako ju však použije, musí ju umyť. Zamestnanci budú vyzbrojení tak, aby z ich strany neexistovalo žiadne riziko kontaminácie. Je to na samotných zákazníkoch, keďže sú sami zodpovední za to, ako je ich miska umytá. „Zavedieme štruktúru, ktorá zaistí bezpečnosť pre našich zamestnancov manipulujúcich s výrobkami a nádobami,“ prezradila Gregoire
Aj medzi potravinami sú značky, ktoré zamestnanci môžu vložiť do vlastnej nádoby a naopak, ktoré to nedovoľujú z rôznych dôvodov. Najmä ide o to, aby potraviny s príslušným čiarovým kódom nespôsobovali následne chaos pri pokladni.
Pohľad odborníka
Sylvain Charlebois, odborník na distribúciu potravín Dalhousie University prezradil, že Metro sleduje požiadavky svojích zákazníkov. „Je to pravdepodobne otázka číslo jedna, ktorú spotrebitelia práve teraz riešia - používanie plastov v obchodoch s potravinami a v potravinárskom priemysle. Takže Metro sa snažilo zakročiť,“ povedal.