Dobré noviny
Uhorky vo fólii si tu už nekúpite. Slovenský reťazec pokračuje v tvrdom boji proti plastom
Dominika Dobrocká
Dominika Dobrocká

Uhorky vo fólii si tu už nekúpite. Slovenský reťazec pokračuje v tvrdom boji proti plastom

— Foto: TASR – Radovan Stoklasa

Uhorky zabalené vo fólii predstavujú množstvo komplikácií.

BRATISLAVA 8. apríla - Obchodný reťazec Kaufland má svoje priority. Medzi tie dlhodobé úlohy patrí podieľať sa na udržateľnosti životného prostredia. Už od začiatku totiž preferuje najmä nebalené ovocie a zeleninu. Šalátové uhorky sú asi najznámejším produktom, ktorý sa balí do fólie. Je to štandardný postup vo väčšine európskych krajín, pričom fólia slúži na udržanie čerstvosti v skladových podmienkach.

Odstrašujúce výsledky

Predaj uhoriek bez fólie je preto sprevádzaný s mnohými komplikáciami. Obľúbená zelenina sa totiž rýchlejšie dehydratuje a to vplýva na čerstvosť. Použitie fólie má však katastrofálny dopad, keďže sa nedá recyklovať. Kaufland sa rozhodol s týmto problémom popasovať. Tým, že budeme predávať uhorky, ktoré nebudú zabalené vo fólii, sa na Slovensku ročne vyhneme produkcii 15 ton plastu. Slovenské uhorky sme začali predávať bez fólie už od marca,“ upresnil riaditeľ nákupu spoločnosti Kaufland Richard Bendík.

Foto: TASR - Alexandra Moštková

Slovenskí pestovatelia

Obchodný reťazec ponúka svojím zákazníkom slovenské uhorky od dvoch slovenský pestovateľom. Jedným z nich je aj rodinná firma, ktorá sa zameriava na pestovanie zeleniny s využitím moderných technológií. „S problémom dehydratácie sme sa rozhodli vyrovnať pomocou ďalšej inovácie v podobe zvlhčovača, ktorý zohráva pri udržaní čerstvosti rozhodujúcu úlohu. Zároveň sme sa rozhodli urýchliť proces zberu a následnej distribúcie a veríme, že výsledok bude pozitívny,“ vyjadrila sa Katarína Asztalosová, spolumajiteľka spoločnosti Zelstar, zodpovedná za predaj.

V predajniach Kauflandu si môžu zákazníci uhorky zakúpiť celoročne. Tí, ktorí si ich teda kupujú si môžu byť istí, že kupujú uhorky prospešné pre ich zdravie. Aby si tento druh zeleniny udržal svoju kvalitu, obchodný reťazec sa rozhodol optimalizovať proces. To znamená, že sa distribúcia uhoriek na predajne výrazne skrátila. Uskutočnili sme množstvo testov, ktoré zaručujú, že ponúkané nezabalené uhorky budú v tej najvyššej kvalite aj bez plastovej fólie. Eliminácia plastových obalov je pre nás dlhodobou prioritou, a tejto téme sa chceme aktívne venovať aj naďalej," potvrdil Bendík.

Boj proti plastom

Spoločnosť Kaufland má vo svojej dlhodobej stratégii zaradené aj vyradenie plastov z predaja. Cieľom, ako na svojej stránke uviedli, je eliminácia využívania plastov, recyklácia, ale aj triedenie plastového odpadu a edukácia verejnosti. Spoločnosť aj k dizajnu pristupuje inovatívne a prioritne sa snaží vyrábať len recklovateľné obaly. Uhorky bez fólie sú ďalším krokom v boji proti plastom a ku krajšiemu životu.

 

Už ste čítali?