Začínajú sa zápisy prvákov do základných škôl, potrvajú do 30. apríla
Rezort školstva poznamenal, že žiak môže plniť povinnú školskú dochádzku aj v inej ako spádovej škole podľa trvalého pobytu, ak ho riaditeľ tejto školy prijme na základné vzdelávanie.
Bratislava 1. apríla (TASR) - V základných školách sa od pondelka začínajú zápisy prvákov pre školský rok 2019/2020. Potrvajú do 30. apríla a týkajú sa detí, ktoré do 31. augusta dovŕšia šesť rokov a dosiahnu školskú spôsobilosť. Ako TASR informoval odbor komunikácie a protokolu Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR, v minulom roku prišlo k zápisu 62.571 detí a v tomto roku by to mal byť podobný počet.
Rezort školstva poznamenal, že žiak môže plniť povinnú školskú dochádzku aj v inej ako spádovej škole podľa trvalého pobytu, ak ho riaditeľ tejto školy prijme na základné vzdelávanie. V prípade, že sa zákonný zástupca rozhodne pre inú základnú školu, jej riaditeľ oznámi túto skutočnosť riaditeľovi spádovej školy. Riaditeľ spádovej školy je povinný prednostne prijať žiakov, ktorí majú miesto trvalého pobytu v školskom obvode spádovej školy.
Zákonný zástupca dieťaťa je povinný prihlásiť svoje dieťa na plnenie povinnej školskej dochádzky v základnej škole. Za zanedbanie tejto povinnosti možno rodičovi uložiť pokutu v priestupkovom konaní do 331,50 eura.
Ak dieťa po dovŕšení šiesteho roku veku nedosiahne školskú spôsobilosť, riaditeľ školy môže rozhodnúť o odklade začiatku plnenia povinnej školskej dochádzky o jeden školský rok. "Ak dieťa pochádza zo sociálne znevýhodneného prostredia a vzhľadom na sociálne prostredie nie je u neho predpoklad zvládnutia vzdelávacieho programu základnej školy, riaditeľ môže určiť jeho zaradenie do nultého ročníka," uviedol rezort školstva. V oboch prípadoch tak môže urobiť iba so súhlasom zákonného zástupcu.
Pri výbere základnej školy sa rodičom odporúča, aby si o nej zistili čo najviac základných informácií. Napríklad, aké je zameranie školy či úspešnosť jej absolventov v prijímaní na stredné školy. "Taktiež je vhodné, aby rodičia venovali pozornosť školskému vzdelávaciemu programu vybranej školy, aké cudzie jazyky ponúka, aké projekty na škole prebiehajú. Dôležitá je aj dopravná dostupnosť školy od miesta bydliska žiaka, ale aj informácie, ako je zabezpečená organizácia vyučovania na prvom stupni alebo možnosti integrácie žiakov," uzavrelo ministerstvo školstva.