F. Komora: Z Poľska sa stáva jeden z dôležitých dopravných uzlov
TASR
TASR

F. Komora: Z Poľska sa stáva jeden z dôležitých dopravných uzlov

Zo Slovenska do poľských prístavov prepravujú firmy viac priemyselné tovary. Tovary ako obilie sa prepravujú cez Nemecko, Chorvátsko alebo Slovinsko.

Gdansk je významné prístavné historické mesto na brehu Baltského mora v Poľsku. Na snímke vľavo v pozadí nábrežie centra mesta na rieke Moltawa s budovou (Žuraw) historického žeriavu na nakládku a vykládku lodí, vpravo budovy Centrálneho Morského múzea. — Foto: TASR/Milan Kapusta

Bratislava 20. marca (TASR) – Z Poľska sa v súčasnosti stáva jeden z dôležitých dopravných uzlov, končí v ňom nová Hodvábna cesta, železničné spojenie medzi Áziou a Európou. Ponuky z poľských prístavov sú celkom zaujímavé z hľadiska ceny, budú sa ešte študovať. Uviedol to prezident Zväzu logistiky a zasielateľstva SR František Komora počas odbornej diskusie Lode, vlaky, terminály – poľská ponuka pre expanziu slovenského biznisu.

"Poľsko veľmi rozumne využíva kombináciu rôznych druhov dopravy," dodal. "Keď robíte logistiku, musíte mať vždy alternatívy,“ zdôraznil.

V Európskej únii platí, že krajina, kde sa tovar vyclieva, si môže ponechať časť vybraného cla. V súvislosti s možnou výstavbou prekladiska v Košiciach, ktoré by bolo spojené s talianskym prístavom Terst povedal, že by to bolo veľmi dobré riešenie pre Slovensko, aj pre voľnú pracovnú silu na východe krajiny.

Zo Slovenska do poľských prístavov prepravujú firmy viac priemyselné tovary. Tovary ako obilie sa prepravujú cez Nemecko, Chorvátsko alebo Slovinsko, uviedol predseda predstavenstva Trnavskej regionálnej komory Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory Ján Gabriel. "Poliaci ponúkajú možnosti, ktoré nadväzujú na súčasnú situáciu," uviedol a pripomenul brexit, odchod Veľkej Británie z Európskej únie, a dianie na Ukrajine, ktoré ovplyvňuje medzinárodnú prepravu. Ponuky z Poľska považuje za zaujímavé v porovnaní s inými prístavmi v Európe.

Zástupca poľského veľvyslanca v SR Piotr Samerek uviedol pre TASR, že evidujú trend nárastu objemu tovarov v poľských prístavoch a termináloch a colné služby sú na to pripravené.

Prepravcovia prezentovali možnosti terminálov a rozvoj baltických prístavov ako Gdansk a Gdyňa, námorné spojenia s Veľkou Britániou, Čínou, Ruskom a Škandináviou a význam severo-južnej trasy v Európe v preprave tovarov, ktorá vedie cez Slovensko. Odznela aj informácia, že lodná preprava z Číny na poľské pobrežie, kde je aj hlbokovodný terminál, trvá mesiac.

Už ste čítali?

Uznávaný český pedagóg: Mama je doma kráľovná, nie slúžka. Zariadiť…

Vysokoškolský pedagóg, spíker a lektor Marek Herman pre Dobré…

Sima Martausová: To, že môžem spievať a skladať piesne, vnímam…

Úsmevom pozitívne naladí nejedného človeka a charakterizuje…

Onkogynekológ: Dvesto Sloveniek ročne zomrie úplne zbytočne.…

Chorobe, na ktorú na Slovensku zomiera množstvo žien, sa dá predísť.…

Braňo Mojsej vo vlastnej klinike lieči závislých: Pvým varovným…

Braňo Mojsej sa rozhodol založiť kliniku, v ktorej chce pomáhať závislým…

Fyzioterapeutka: Chrbticu si neničíme len v práci, ale aj v…

Chrbtici neškodíme iba v práci, ale aj v spánku. Fyzioterapeutka…

Marek Herman: Otcovia dnes nevedia, čo majú doma a v domácnosti…

Otec je pre deti nenahraditeľný minimálne v dvoch situáciách. O…

Zuzka šije svadobné šaty, aké na Slovensku ešte neboli: Vďaka…

Šikovná Slovenka si za rok vybudovala značku, ktorá zarezonovala na módnej…

Šéfka Profesie: Radšej nemať žiadny titul ako nekvalitnú vysokú…

Ivana Molnárová pôsobí v Profesii už 18 rokov, posledných…