Pivo alebo víno? Zistilo sa, ktorý nápoj majú Slováci radšej, výsledok vás prekvapí
TASR
TASR

Pivo alebo víno? Zistilo sa, ktorý nápoj majú Slováci radšej, výsledok vás prekvapí

Veľmi obľúbené sú podľa prieskumu však aj radlery, ochutené pivá a nealkoholické pivo.

Ilustračné foto. — Foto: Pixabay/Pexels; koláž DN

Bratislava 2. marca (TASR) - Viac ako tretina Slovákov (38 %) sa viac považuje za "pivárov" ako za "vinárov" (26 %). Najčastejšie si vychutnávajú svetlú desiatku a čoraz viac aj nealkoholické pivá a radlery. Vyplýva to z prieskumu pre Slovenské združenie výrobcov piva a sladu.

Podľa prieskumu Slováci pijú najmä klasické alkoholické pivo, aspoň raz týždenne si ho dopraje 72 %, viac muži (86 %) ako ženy (58 %). Prieskum tiež ukázal, že Slováci majú najradšej čapované (44 %) a svetlé 10-stupňové pivo (44 %). Ženy viac preferujú malé čapované pivo (45 %) a viac ako tri štvrtiny mužov zas veľké čapované pivo (84 %). Ženy popri svetlom pive (36 %) obľubujú aj nealkoholické pivo, ktoré si zvolí 37 % Sloveniek.

Prečítajte si tiež: Toto sú najlepšie pivá roka 2018. Je medzi nimi vaše obľúbené?

"Keď sa ide na pivo, tak sa objednáva najčastejšie veľké čapované pivo (60 %), malé si dávame menej často (27 %). Muži pijú najmä veľké čapované pivo (84 %). Ženám viac vyhovuje malé čapované pivo (45 %)," uviedol prieskum.

Veľmi obľúbené sú podľa prieskumu však aj radlery, ochutené pivá a nealkoholické pivo. Aspoň raz týždenne si ochutené pivá a radlery dopraje 56 % Slovákov (z toho viac ženy 60 % ako muži 51 %) a nealkoholické pivo si dá polovica Slovákov (51 %), z toho viac ženy (58 %) ako muži (43 %).

"Asi 38 % Slovákov sa pokladá skôr za pivárov, 26 % skôr za vinárov. Približne 16 % sa nezaradilo ani medzi pivárov, ani medzi vinárov a 20 % respondentov nekonzumuje ani pivo a ani víno," zistilo sa v prieskume.

Prečítajte si tiež:
9 skvelých dôvodov, prečo piť pivo. Číslo 5 presvedčí aj vás!

Aspoň raz týždenne si pivo vychutná až 85 % dospelých Slovákov. Spotreba piva podľa Slovenského združenia výrobcov piva a sladu v porovnaní s inými alkoholickými nápojmi rastie. Ročne sa ho v priemere vypije na Slovensku až 72 litrov na hlavu, čo predstavuje asi 144 tzv. veľkých pív.

"Pivo je nápoj, ktorý vďaka nespočetným variáciám chutí a štýlov vie ponúknuť niečo na každú príležitosť a dokonca aj reagovať na zmeny v životnom štýle ľudí," povedala Jana Shepperd, prezidentka Slovenského združenia piva a sladu.

Podľa Shepperd sú dnes Slováci náročnejší a častejšie hľadajú kvalitné a štýlové nápoje, ktoré si môžu vychutnať vonku, s priateľmi po práci. "Pod rast spotreby a obľúbenosti piva sa u nás podpisuje tiež fakt, že máme možnosť siahnuť aj po nealkoholickom pive alebo radleroch. Tieto varianty piva sa stávajú čoraz vyhľadávanejšou alternatívou pre ľudí, ktorí často šoférujú alebo sa venujú športu," dodala Shepperd.

Slovenské združenie výrobcov piva a sladu je dobrovoľnou profesijnou stavovskou organizáciou, ktorá združuje právnické osoby podnikajúce vo výrobe sladu a piva. Okrem pivovarov a sladovní združuje aj servisné a obchodné organizácie, ktoré spolupracujú s výrobcami piva. Od roku 2008 je riadnym členom európskeho pivovarníckeho združenia The Brewers of Europe.

Už ste čítali?

Uznávaný český pedagóg: Mama je doma kráľovná, nie slúžka. Zariadiť…

Vysokoškolský pedagóg, spíker a lektor Marek Herman pre Dobré…

Sima Martausová: To, že môžem spievať a skladať piesne, vnímam…

Úsmevom pozitívne naladí nejedného človeka a charakterizuje…

Onkogynekológ: Dvesto Sloveniek ročne zomrie úplne zbytočne.…

Chorobe, na ktorú na Slovensku zomiera množstvo žien, sa dá predísť.…

Braňo Mojsej vo vlastnej klinike lieči závislých: Pvým varovným…

Braňo Mojsej sa rozhodol založiť kliniku, v ktorej chce pomáhať závislým…

Fyzioterapeutka: Chrbticu si neničíme len v práci, ale aj v…

Chrbtici neškodíme iba v práci, ale aj v spánku. Fyzioterapeutka…

Marek Herman: Otcovia dnes nevedia, čo majú doma a v domácnosti…

Otec je pre deti nenahraditeľný minimálne v dvoch situáciách. O…

Zuzka šije svadobné šaty, aké na Slovensku ešte neboli: Vďaka…

Šikovná Slovenka si za rok vybudovala značku, ktorá zarezonovala na módnej…

Šéfka Profesie: Radšej nemať žiadny titul ako nekvalitnú vysokú…

Ivana Molnárová pôsobí v Profesii už 18 rokov, posledných…