Dobré noviny
MS v hokeji v Bratislave a Košiciach propagujú aj cudzinci
TASR
TASR

MS v hokeji v Bratislave a Košiciach propagujú aj cudzinci

Ilustračná snímka.
Ilustračná snímka. — Foto: TASR

Hokejové majstrovstvá sveta na Slovensku sa začnú prvými zápasmi 10. mája a víťaz bude známy 26. mája.

Bratislava 25. februára (TASR) – Májové majstrovstvá sveta v ľadovom hokeji v Bratislave a Košiciach propagujú aj cudzinci žijúci na Slovensku. V krátkych videách pozývajú v rodnom jazyku svojich krajanov nielen na hokej, ale aj na návštevu najväčších slovenských miest. Sprievodcu im pri tom robí moderátor Matej Cifra – "Sajfa" so zaujímavými informáciami o turisticky atraktívnych lokalitách. TASR o tom informovali z Bratislavskej organizácie cestovného ruchu – Bratislava Tourist Board (BTB).

"Naším cieľom bolo vytvoriť niečo zaujímavé, čím podporíme hokejové majstrovstvá sveta a zároveň predstavíme mestá a miesta, kde sa tohtoročný šampionát koná. Fanúšikovia k nám pricestujú prioritne za hokejom, no naša krajina im toho môže ponúknuť oveľa viac," priblížil marketingový manažér Lukáš Donoval. V spolupráci s renomovanou reklamnou agentúrou sme pripravili 16 videí. Osem z nich pomáhala vytvoriť organizácia BTB a sú v nich zachytené lokality v Bratislave, na ďalších ôsmich videách sa podieľala košická organizácia Visit Košice. "Videá budú prioritne využívané na sociálnych sieťach," podotkol Donoval s tým, že o ne prejavila záujem i medzinárodná hokejová federácia IIHF, ktorej sa nápad páči.

"Majstrovstvá sveta vnímame ako veľkú príležitosť ukázať to krásne, čo doma máme. Využili sme pri tom cudzincov žijúcich v Bratislave, ktorí pochádzajú z krajín zúčastňujúcich sa na šampionáte. Na zaujímavých miestach ako Bratislavský hrad, Devín, nábrežie Dunaja, Slovenské národné divadlo, Sad Janka Kráľa, múzeum Danubiana a ďalších sa prihovárajú k svojmu národu a pozývajú fanúšikov na zápasy a návštevu nášho hlavného mesta aj mimo hlavnej sezóny," priblížila predsedníčka predstavenstva BTB Alžbeta Melicharová. Šesť z bratislavských spotov je natočených v anglickom jazyku. Videá sú určené predovšetkým pre online propagáciu na sociálnych sieťach v dĺžke jednej minúty. Okrem toho sú vytvorené aj krátke reklamné šesťsekundové pozvánky.

"Košice si každým rokom získavajú čoraz väčšiu obľúbenosť medzi zahraničnými turistami. Preto veríme, že okrem kvalitných hokejových zápasov si fanúšikovia užijú aj krásne centrum mesta," povedal výkonný riaditeľ Visit Košice Miloslav Klíma. V Košiciach sa návštevníkom vo videu prihovoria z miest ako veža Dómu sv. Alžbety, Štátneho divadla Košice, z bývalej tabakovej továrne Tabačky či z nevyužitých kasární, ktoré sa zmenili na Kulturpark. Turisti tak budú môcť spoznať nielen historickú stránku Košíc, ale aj tú modernú.

Organizačný výbor majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji, BTB a Visit Košice začali spolupracovať už v minulom roku. Okrem videí spoločne vydajú pre návštevníkov špeciálne mapy s vyznačením fanzón, liniek MHD, záchytných parkovísk, atraktivít a iných dôležitých informácií pre fanúšikov. V pláne je taktiež otvorenie infopointov na vstupných bodoch do destinácií a v centrách miest. Dohodnutá je aj spolupráca s dobrovoľníkmi.

Hokejové majstrovstvá sveta na Slovensku sa začnú prvými zápasmi 10. mája a víťaz bude známy 26. mája po poslednom finálovom zápasom na štadióne Ondreja Nepelu v Bratislave.

Už ste čítali?