Érsek: Na trati Bratislava – Komárno sa navýši kapacita vlakov
TASR
TASR

Érsek: Na trati Bratislava – Komárno sa navýši kapacita vlakov

Za posledných päť rokov sa počet cestujúcich na trati Bratislava - Komárno takmer zdvojnásobil a v porovnaní s predchádzajúcim rokom narástol iba v roku 2018 počet cestujúcich o milión.

Na snímke minister dopravy a výstavby (MDV) SR Árpád Érsek počas tlačového brífingu na Hlavnej stanici v Bratislave 12. februára 2019. — Foto: TASR - Dano Veselský

Bratislava 12. februára (TASR) – Na trati Bratislava – Komárno sa od pondelka 18. februára postupne navýši kapacita vlakov RegioJet. V rannej špičke by tak mali pribudnúť desiatky miest na sedenie. Uviedol to v utorok po kontrolnej jazde na tejto trati minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd). Ide o výsledok rokovaní rezortu dopravy so súkromným dopravcom. Obe strany sa zároveň dohodli na ďalších krokoch, ktorých cieľom je nasadenie poschodových vlakov.

"Konkrétne hovoríme o navýšení v priemere o 100 miest v najvyťaženejších vlakoch. Hlavné je, že sme dosiahli výsledok, ako sme sľúbili, a v našej snahe zabezpečiť ľuďom komfort a bezpečné cestovanie budeme pokračovať aj naďalej," priblížil Érsek.

Súkromný dopravca po dohode s Ministerstvom dopravy a výstavby (MDV) SR nasadí do zrýchleného vlaku na trati z Komárna, respektíve Dunajskej Stredy, do Bratislavy súpravu z rýchlikových vozňov a navýši aj kapacitu ďalších osobných vlakov v špičke.

Avizované poschodové vlaky budú podľa slov ministra dopravy nasadzované postupne v ďalšom kroku, hneď ako dôjde k uzatvoreniu zmluvy o ich odkúpení od nemeckých železníc a vozne získajú technickú licenciu na prevádzku na Slovensku. Tieto vlaky by mali byť nasadené na prelome mája – júna. Obidve strany tak podľa Érseka našli riešenie, ktoré postupne umožní v konečnej fáze zvýšiť v najvyťaženejších vlakoch počet miest na sedenie o 100 až 150.

RegioJet sa podľa hovorcu spoločnosti Aleša Ondrůja snažil prísť s riešením, ktoré umožní čo najrýchlejšie navýšiť kapacity spojov v špičke. "Trať Bratislava – Komárno predstavuje z hľadiska nárastu počtu cestujúcich európsky unikát a prevádzka na tejto trati je hustotou spojenia – cez výrazné kapacitné limity – už teraz obdobná ako na mestských železniciach typu S-Bahn v Nemecku či Rakúsku," dodal Ondrůj.

Za posledných päť rokov sa počet cestujúcich na trati Bratislava - Komárno takmer zdvojnásobil a v porovnaní s predchádzajúcim rokom narástol iba v roku 2018 počet cestujúcich o milión. Situáciu na trati však komplikuje fakt, že ide o jednokoľajnú trať, kde treba zabezpečiť priepustnosť všetkých už existujúcich vlakových súprav.

Už ste čítali?

Uznávaný český pedagóg: Mama je doma kráľovná, nie slúžka. Zariadiť…

Vysokoškolský pedagóg, spíker a lektor Marek Herman pre Dobré…

Sima Martausová: To, že môžem spievať a skladať piesne, vnímam…

Úsmevom pozitívne naladí nejedného človeka a charakterizuje…

Onkogynekológ: Dvesto Sloveniek ročne zomrie úplne zbytočne.…

Chorobe, na ktorú na Slovensku zomiera množstvo žien, sa dá predísť.…

Braňo Mojsej vo vlastnej klinike lieči závislých: Pvým varovným…

Braňo Mojsej sa rozhodol založiť kliniku, v ktorej chce pomáhať závislým…

Fyzioterapeutka: Chrbticu si neničíme len v práci, ale aj v…

Chrbtici neškodíme iba v práci, ale aj v spánku. Fyzioterapeutka…

Marek Herman: Otcovia dnes nevedia, čo majú doma a v domácnosti…

Otec je pre deti nenahraditeľný minimálne v dvoch situáciách. O…

Zuzka šije svadobné šaty, aké na Slovensku ešte neboli: Vďaka…

Šikovná Slovenka si za rok vybudovala značku, ktorá zarezonovala na módnej…

Šéfka Profesie: Radšej nemať žiadny titul ako nekvalitnú vysokú…

Ivana Molnárová pôsobí v Profesii už 18 rokov, posledných…