Dobré noviny
Globálna aliancia pre mladých pomôže 6 miliónom mladých ľudí
TASR
TASR

Globálna aliancia pre mladých pomôže 6 miliónom mladých ľudí

— Foto: Globálna aliancia pre mladých

Aliancia pre mladých – neformálna platforma firiem, ktoré spoločne pomáhajú zlepšovať pripravenosť mladých ľudí na potreby trhu práce, rozširuje svoju pôsobnosť z Európy do celého sveta.

Bratislava 4. februára (OTS) - Nestlé a ďalších 19 medzinárodných firiem dnes oznámili vznik Globálnej aliancie pre mladých s cieľom pomôcť v nasledujúcich 4 rokoch 6 miliónom mladých ľudí nájsť si svoje miesto na trhu práce.

Nestlé v roku 2014 iniciovalo v Európe vznik Aliancie pre mladých a spojilo firmy, ktoré sa popri svojom podnikaní venujú príprave mladých ľudí na vstup na trh práce. Ambíciou Nestlé bolo pomôcť pri riešení problému vysokej nezamestnanosti a nedostatočnej pripravenosti mladých na prax a umožniť spolupracujúcim firmám vytvárať synergie a zvyšovať efektívnosť rozvojových programov pre mladých. V Česku a na Slovensku združuje Aliancia 76 firiem a partnerských organizácií. V priebehu uplynulých rokov sa Aliancia pre mladých ukázala ako užitočný a mimoriadne úspešný projekt, preto som rád, že dnes prekračuje hranice Európy a stáva sa globálnou iniciatívou, ktorej cieľom je pozitívne ovplyvniť životy mladých ľudí po celom svete,“ hovorí Torben Emborg, generálny riaditeľ Nestlé Česko a Slovensko.

Podľa Svetového ekonomického fóra až 60 % detí nastupujúcich do základných škôl bude pracovať na takých pracovných pozíciách, ktoré dnes ešte vôbec neexistujú. Svetová banka zasa uvádza, že 60 % svetovej populácie nie je súčasťou neustále rastúcej digitálnej ekonomiky, keďže až 4 miliardy ľudí vo svete nemajú prístup k internetu.

Tradičné vzdelávanie samo o sebe nedokáže dostatočne pripraviť absolventov na súčasné a budúce potreby trhu práce. Súkromný sektor nesie svoju mieru spoluzodpovednosti na praktickom vzdelávaní mladých. Zároveň má príležitosť rozvíjať zručnosti a objavovať talenty v najpočetnejšej generácii mladých ľudí v histórii. Preto sa 20 medzinárodných súkromných spoločností rozhodlo spojiť sily v Globálnej aliancii pre mladých a umožniť mladým ľuďom získavať praktické pracovné skúsenosti, znalosti a zručnosti potrebné na prácu v 21. storočí. „Naše spoločnosti sú odhodlané podporovať a rozvíjať programy, ktoré mladým ľudom uľahčia prechod zo vzdelávacieho systému na pracovný trh a podporia rozvoj podnikateľského myslenia,“ hovorí Laurent Freixe, riaditeľ Nestlé pre Severnú a Južnú Ameriku.

Zakladajúcimi partnermi Globálnej aliancie pre mladých sú nasledovné spoločnosti: ABB, Adecco, BBVA, Cargill, Cemex, Engie, EY, Facebook, Firmenich, Mercer, Mastercard, Microsoft, Nestlé, Nielsen, Publicis, Rockwell Automation, SAP, Starbucks, Vodafone a White & Case. Aliancia v rámci svojej činnosti spolupracuje s renomovanými nekomerčnými inštitúciami, akými sú napr. Svetová banka alebo Solutions 4 Youth Employment.

Už ste čítali?

Barborka Palušová. / Jedna z posledných fotiek celej rodiny.

Namiesto stužkovej jej pripravovali pohreb. Barborka si nestihla splniť veľký sen, no darovala život

Počas svojho krátkeho života bola anjelik, ktorý všade rozdával…

List od neznámeho dievčaťa zmenil jeho život. Slovák Marián sa vo Vietname zaľúbil a našiel cestu ku káve

Mal som asi naivnú predstavu, že ľudia, čo robia s kávou, sú bohatí, spomína…

Fotograf Miroslav Ondruš a jeho snímka, ktorá ohúrila verejnosť.

Lesník Miroslav Ondruš stál zoči-voči bojujúcim medveďom: Keď odišli, zachvátila ma poľovnícka triaška

Medvedica zaútočila na medveďa a ten sa dlho spamätával z toho, čo sa vlastne…

Seriálový Juan s milovanou Broňou a ich spoločnou dcérkou / Mario Cimarro v Dobrých novinách a Dobrom rádiu

Nikdy nezabudne, ako na pláži uvidel krásnu Slovenku. Mario Cimarro spoznal Broňu po mnohých omyloch

Pozrela sa na mňa s tými svojimi úžasnými modrými očami, až sa…