Dobré noviny
Ľudia si čítanie novín spájajú najmä so zvykom
SITA
SITA

Ľudia si čítanie novín spájajú najmä so zvykom

Druhý najčastejší dôvod na kúpu novín je podľa výsledkov prieskumu snaha byť lepšie informovaní.

BRATISLAVA 8. augusta - Dôvod, prečo ľudia kupujú noviny, si ľudia najčastejšie spájajú najmä so zvykom, s pohodlím držať v ruke papier a ich klasickou vôňou.

Takto sa vyjadrila takmer polovica respondentov (45 percent opýtaných) v internetovom dotazníku, ktorý ľuďom posielala agentúra TNS Slovakia.

Päť stoviek Slovákov sa v dotazníku pýtali nasledovné otázky: Ako by ste charakterizovali ľudí, ktorí si dnes kupujú v stánku noviny, čítajú si noviny alebo ich predplácajú? Čo si myslíte, čo ich na tom najviac baví? Čo na tom majú radi?

Na prvom mieste si našinec spája ľudí, ktorí ešte aj dnes čítajú noviny, najmä so zvykom, informuje Tatiana Böhmerová z TNS Slovakia. Podľa takmer polovice opýtaných, títo ľudia preferujú pohodlné čítanie novín, môžu sa kedykoľvek k textu vrátiť, prečítať si ho v pokoji, majú noviny poruke hocikedy a hocikde.

Takto vidí dnešného čitateľa novín najmä stredná produktívna generácia, teda ľudia vo veku od 30 do 49 rokov. Druhý najčastejší dôvod na kúpu novín je podľa výsledkov prieskumu snaha byť lepšie informovaní, myslí si to 23% opýtaných.

Ľudia, ktorí čítajú tlač, chcú byť podľa nich medzi prvými, čo sa niečo dozvedia, chcú mať prehľad, širší obzor, čerstvé informácie. “Veľmi pekne to vyjadril jeden z respondentov prieskumu: Čítanie novín podporuje lepšie pochopiť súvislosti dnešnej doby," hovorí Böhmerová. Toto si o ľuďoch, ktorí dnes čítajú noviny myslia najstarší opýtaní v prieskume - 50 a viac roční.

Necelých 16% opýtaných si nevie vybaviť žiadny dôvod, prečo dnes ľudia kupujú noviny. Takmer 13% ľudí si myslí, že dnešní kupujúci novín sú najmä ľudia, ktorí hľadajú v novinách zábavu, senzácie, krížovky, relax, inzeráty, pikošky zo spoločenského diania či klebety. Myslia si to najmä ženy a najmladšia generácia do 30 rokov. Necelým 4% opýtaných napadlo, že títo ľudia asi nemajú internet. Internetové dotazníky posielala agentúra TNS Slovakia reprezentatívnej vzorke 500 respondentov, a to na prelome apríla a mája 2013.

Už ste čítali?