Dobré noviny
Obchod umiestnil do svojich predajní červené a čierne košíky. Dôvod sa stal okamžite internetovým hitom
Dominika Dobrocká
Dominika Dobrocká

Obchod umiestnil do svojich predajní červené a čierne košíky. Dôvod sa stal okamžite internetovým hitom

— Foto: Reprofoto Facebook

Toto riešenie by sa páčilo mnohým zákazníkom.

LONDÝN 24. januára - Poznáte to, ešte ani poriadne nevstúpite do obchodu, už sa na vás „vrhnú“ zamestnanci. Z potenciálneho zákazníka sa v tomto prípade veľmi jednoducho môže stať znechutený človek, ktorý sa otočí a odíde. Nie je to samozrejme pravidlo. Niektorí ľudia práve záujem o radu majú a prichádzajú do predajne s úmyslom požiadať o pomoc zamestnanca. Sú teda dve skupiny ľudí. Zamestnanci však majú väčšinou prikázané okamžite prísť a položiť tú známu otázku: „Pomôžem vám?“ alebo „Prajete si?“. Dá sa to však aj inak.

Spríjemniť nákupy a vynechať zbytočné kroky sa rozhodla spoločnosť predávajúca exkluzívnu kozmetiku značky Sephora. V ich obchodoch sa totiž začali objavovať nákupné košíky dvoch rôznych farieb. V prípade, že si zákazník vyberie červenú, dáva jasne najavo, že si nechá rád poradiť. Druhá alternatíva a to čierny košík, o zákazníkovi prezrádza, že pomoc nehľadá a poradí si sám.

Foto: Facebook/Creapills

Táto myšlienka okamžite zarezonovala a mnoho ľudí ju na sociálnych sieťach vychválilo. „Toto je myšlienka storočia. Môžem nakupovať ticho bez predajcu, ktorý vám chce poradiť aj napriek tomu, že vy o to nežiadate,“ znel jeden z mnohých komentárov. Takéto riešenie by sme prijali asi mnohí. Uvidíme, možno práve Sephora bude inšpiráciou pre viaceré obchody.

Už ste čítali?