Dobré noviny
Sociálna poisťovňa spustila celoplošnú prevádzku rezervačného systému
TASR
TASR

Sociálna poisťovňa spustila celoplošnú prevádzku rezervačného systému

Sociálna poisťovňa, archívna snímka.
Sociálna poisťovňa, archívna snímka. — Foto: TASR/Martin Baumann

Spustenie rezervačného systému neobmedzuje možnosť navštíviť pobočku osobne a bez objednania.

Bratislava 16. januára (TASR) - Sociálna poisťovňa (SP) v stredu spustila celoplošnú prevádzku rezervačného systému. Znamená to, že po pilotnej prevádzke v bratislavskej pobočke, ktorá sa stretla s pozitívnymi ohlasmi verejnosti, môžu tento systém využívať poistenci na celom Slovensku a elektronicky si môžu objednať termín návštevy pre vybraté agendy v ktorejkoľvek pobočke. Termín si treba rezervovať prostredníctvom webovej stránky www.socpoist.sk v časti Objednajte si termín návštevy v pobočke.

"Postup je nasledovný. Používateľ si vyberie agendu, ktorú potrebuje vybaviť, následne zadá názov svojej obce a systém mu ponúkne najbližšie pracoviská, ktoré môže navštíviť. Po zadaní dátumu a presného času systém potvrdí termín návštevy a meno pracovníka, ktorý bude danú vec riešiť. Dôležitou súčasťou rezervačného systému je aj poučenie o tom, aké doklady si treba priniesť," informoval hovorca poisťovne Peter Višváder.

Rezervačný systém slúži na objednanie si návštevy SP najmä pri tých životných situáciách, ktorých vybavenie si vyžaduje väčší časový priestor. Využiť ho možno najmä na spísanie žiadosti o všetky druhy dôchodkov, prípadne riešenie dlhu poistenca a zamestnávateľa, zamestnanie a prácu SZČO v EÚ a jej povinnosti voči Sociálnej poisťovni.

Spustenie rezervačného systému neobmedzuje možnosť navštíviť pobočku osobne a bez objednania. Neohlásení poistenci sú vybavovaní priebežne podľa poradia, ako prichádzajú. Ak by sa rozhodli vyhnúť čakaniu, termín návštevy si môžu elektronicky rezervovať aj v kiosku s počítačom priamo v pobočke. V platnosti zostáva aj možnosť dohodnúť si návštevu telefonicky.

Už ste čítali?