Prieskum: Ženy na internete nakupujú častejšie, ale muži viac minú
TASR
TASR

Prieskum: Ženy na internete nakupujú častejšie, ale muži viac minú

Z tých, ktorí nakupujú v internetových obchodoch, realizovalo za posledných 12 mesiacov desať a viac nákupov 28 % mužov a 34 % žien.

Ilustračné foto. — Foto: TASR/Daniel Veselský

Bratislava 17. decembra (TASR) - Celoročný obrat e-commerce na Slovensku dosiahol za minulý rok takmer jednu miliardu eur a nakupovanie cez internet medziročne stúpa približne o 15 %. Z obsiahleho prieskumu Nielsen Admosphere pre Slovenskú asociáciu pre elektronický obchod (SAEC) vyplýva, že ženy nakupujú na internete o čosi častejšie a viac, ako muži.

Z tých, ktorí nakupujú v internetových obchodoch, realizovalo za posledných 12 mesiacov desať a viac nákupov 28 % mužov a 34 % žien. V rozmedzí celkovej útraty 101 až 501 eur ročne sa ženy vyrovnajú mužom, no muži častejšie realizujú nákupy nad 501 eur (16 ku 13) a nad 1000 eur ročne (13 ku 7). Viac v e-shopoch míňajú respondenti vo veku 25-34 rokov a vysokoškolsky vzdelaní nakupujúci. Podľa českej APEK bola priemerná útrata v e-shopoch v Nemecku 1037 eur ročne na osobu, vo Veľkej Británii 3000 eur a v Čechách necelých 400 eur na osobu ročne. Na Slovensku sa podľa SAEC pohybuje útrata medzi 201 až 500 eur na osobu ročne.

Respondenti najviac v poslednom roku kupovali na internete oblečenie a obuv (48 %), knihy, elektronické knihy a audioknihy (30 %), produkty pre zdravie a krásu, kozmetiku, drogériu a parfumy (30 %). Top trojka je tesne nasledovaná mobilmi a inými mobilnými komunikačnými zariadeniami (29 %) a vstupenkami na udalosti (27 %). Medziročné porovnanie však ukazuje, že kategórie v top trojke majú klesajúci charakter. Naopak, polepšila si kategória „biela technika a domáce spotrebiče“ (nárast z 23 % na 24 %) a „nábytok, bytové zariadenie a doplnky“ (nárast zo 17 na 20 %), čo môže súvisieť aj s rozvojom výstavby.

Tradične silnou kategóriou v e-commerce je elektronika a na celkovom obrate sa podieľa takmer 50 %.

"Hoci e-commerce minulý rok bol rekordný v obrate, tento rok očakávame, že sa budú štatistiky opäť prepisovať. Slováci si zvykajú nakupovať cez internet, a to aj zo zahraničných e-shopov," tvrdí Alexander Jančo zo spoločnosti Zásielkovňa.sk.

Už ste čítali?

Šéfka Profesie: Radšej nemať žiadny titul ako nekvalitnú vysokú…

Ivana Molnárová pôsobí v Profesii už 18 rokov, posledných…

Kristína Kövešová: O pedofiloch mi píšu deti, ktorým sa to deje,…

Rozhodla sa svetu pomáhať a svojimi reportážami odhaľuje realitu, ktorá…

Odborník na vzťahy: Muž potrebuje nájsť svoje miesto vo svete.…

Fungujúci vzťah je snom mnohých z nás. Dá sa ho vybudovať aj v…

Mladého Dubničana k sebe volajú televízie z celého sveta. Ovláda…

Zabudnite na spôsob, ktorým televízie doteraz šírili svoje…

Košičanka vyrába parfumy, za ktorými sa idú v Paríži potrhať,…

Voňavky, ktoré sa vyrábajú v laboratóriu na východe Slovenska,…

Profesionálna dohadzovačka: Tragédiou dneška je, že ľudia si…

Profesionálna dohadzovačka pre Dobré noviny prezradila nielen dôvod, prečo…

Slovenskí muži nie sú galantní a ženy nevedia, kto je pravá…

Zisťovali sme za vás, ako sa v spoločnosti vhodne správať a s čím majú…

Uznávaný český pedagóg: Materské školy nevznikli pre potreby…

Špeciálny pedagóg Jiří Halda tvrdí, že materské…