Železnice plánujú modernizovať vlakovú dopravu aj na východe
TASR
TASR

Železnice plánujú modernizovať vlakovú dopravu aj na východe

ZSSK vypravuje v Košickom samosprávnom kraji spolu 217, v susednom Prešovskom samosprávnom kraji 381 prímestských vlakov.

Ilustračné foto — Foto: ZSSK

Košice/Prešov 8. decembra (TASR) - Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) plánuje aj v Košickom a Prešovskom kraji modernizovať vlakovú dopravu. Na niektorých linkách budú jazdiť výlučne iba nové, respektíve modernizované vlaky. Zmeny súvisia s novým cestovným poriadkom, ktorý platí od nedele (9.12.).

V rámci Košického kraja ide o linky Košice – Moldava nad Bodvou mesto a Košice – Humenné, v Prešovskom kraji to budú zas linky Prešov – Humenné a Humenné – Medzilaborce mesto. "Vlaky nasadzujeme na jednotlivé linky podľa potenciálu konkrétneho traťového úseku a efektivity ich budúceho nasadenia. Obe tieto trate sú medzi cestujúcimi obľúbené a vidíme v nich potenciál pritiahnutia nových cestujúcich," vysvetlil pre TASR hovorca ZSSK Tomáš Kováč dôvody, prečo sa rozhodli práve pre tieto linky.

Všetky spojenia medzi Košicami a Moldavou nad Bodvou mesto plánuje ZSSK zabezpečiť modernizovanými jednotkami 813/913, ktoré sú vybavené kamerovým a informačným systémom a tromi označovačmi cestovných lístkov. "Na linke Košice – Humenné sú vlaky REX radené buď z DMJ 861, ktoré majú klimatizáciu, wifi a taktiež je v nich možná preprava imobilných cestujúcich, alebo z klimatizovaných vozňov Bdgteer, Bdteer a Bdmpeer, ktoré sú vybavené stojanmi na bicykle, a niektoré vybrané vozne disponujú aj wifi pripojením, elektrickými zásuvkami a USB portami," priblížil hovorca.

Medzi Prešovom a Humenným plánujú realizovať všetky spoje novými dieselmotorovými súpravami, respektíve novými alebo zmodernizovanými vozňami. Ide napríklad o vlaky radené z DMJ 861. "Niektoré ďalšie vlaky sú radené z klimatizovaných vozňov," dodal Kováč. Na linke Humenné – Medzilaborce mesto chcú všetky osobné vlaky zabezpečovať novými modernými dieselmotorovými jednotkami radu DMJ 861 aj s možnosťou prepravy bicyklov. Tieto zmeny podľa hovorcu výrazne zvýšia komfort cestovania. Dĺžku trvania cesty však neovplyvnia. "Jazdný čas totiž na týchto tratiach do veľkej miery závisí predovšetkým od ich parametrov (napríklad ostrosť zákrut) a stavu koľajníc a ďalšej infraštruktúry v správe ŽSR," priblížil. Počet vozňov a celková ponúkaná kapacita ostane taktiež rovnaká.

ZSSK vypravuje v Košickom samosprávnom kraji spolu 217, v susednom Prešovskom samosprávnom kraji 381 prímestských vlakov. V prvom menovanom prevádzkuje dopravu na 450, v druhom na 400 kilometroch železničných tratí.

Už ste čítali?

Slovenský vedec Milan Kováč rozlúštil tisícky rokov staré tajomstvo…

Etnológ Milan Kováč skúmal staroveké mayské stavby v stredoamerickej…

Na Slovensku ju posielali na potrat, Švajčiari zachránili jej…

Bežné vyšetrenie spustilo lavínu zlých správ. Tehotná…

V prvej ČSR sa jazdilo vľavo, hlavným mestom mala byť Žilina…

Československo bolo hospodárskou veľmocou, bolo ďaleko pred najväčšími…

Kouč osobného rozvoja: Mladí nie sú problém. Ani štyridsiatnici…

Kouč osobnostného rozvoja Andy Winson v rozhovore odhalil množstvo zaujímavých…

Pedagogička: Dieťa z domu odchádza celý život. Treba ho nechať…

Mení sa všetko okolo nás a spôsob výchovy nie je výnimkou.…

Babička z trhoviska v Nových Zámkoch dojala celý slovenský internet.…

Pani Margit roky pomáhala cudzím ľuďom. Dnes si staručká vdova privyrába…

Malá rodinná firma z Nitry slávi historický úspech: Ako prví…

Obrovský úspech pre Slovensko priniesla jedna malá firmička z Nitry.

Obetavý otec nosí hendikepovaného syna na chrbte, aby mu ukázal…

Najväčšou záľubou rodiny Benkovcov je turistika. A nevynechávajú…