Pokuty za jazdu po diaľnici načierno sa môžu posielať aj do zahraničia
TASR
TASR

Pokuty za jazdu po diaľnici načierno sa môžu posielať aj do zahraničia

Problém sa podarilo vyriešiť aj vďaka spoločnému tlaku Slovenska, Rakúska a ďalších štátov, ktoré majú elektronický systém diaľničných známok, zhodnotil slovenský minister dopravy Árpád Érsek.

Árpád Érsek, archívna snímka. — Foto: TASR Jakub Kotian

Bratislava/Brusel 6. decembra (TASR) - Na tohtotýždňovom stretnutí ministrov dopravy v Bruseli informovalo rakúske predsedníctvo o prijatí dohody medzi Radou EÚ, Európskym parlamentom (EP) a Európskou komisiou (EK) o smernici, ktorá umožní vymáhanie pokút od zahraničných vodičov, ktorí jazdia bez zaplatenia po spoplatnených cestách. Európsky systém EUCARIS zatiaľ umožňuje posielať sankcie vodičom z niektorých krajín EÚ za osem dopravných priestupkov. Vďaka prijatým zmenám to bude možné aj za jazdu po diaľnici načierno, a to v rámci celej EÚ, čo je pre Slovensko mimoriadne dôležité, informovalo Ministerstvo dopravy a výstavby (MDV).

"Som rád, že všetci ministri dopravy súhlasili s vymáhaním pokút v rámci systému na výmenu údajov v štátoch EÚ. V súčasnosti sú ukončené aj rokovania s Európskym parlamentom. Teraz už len čakáme na formálne záležitosti v Bruseli, aby sme mohli cezhraničné vymáhanie pokút za diaľničné známky zaviesť aj v našej legislatíve. Problém sa podarilo vyriešiť aj vďaka spoločnému tlaku Slovenska, Rakúska a ďalších štátov, ktoré majú elektronický systém diaľničných známok," zhodnotil slovenský minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd).

Érsek inicioval stretnutia na túto tému už v roku 2016. Podľa MDV nasledovali dva roky presviedčania európskych štátov, ktoré nemajú elektronické diaľničné známky, a preto pre nich nebola táto téma prioritou. V novembri sa ukončili rokovania medzi Radou EÚ, EP a EK. Teraz začne plynúť prechodné obdobie, počas ktorého sa štáty, ktoré ešte nie sú v EUCARIS, do systému zapoja a transponujú smernicu do svojej legislatívy.

Samotné spustenie systému vo všetkých členských štátoch bude trvať viac ako dva roky, pretože niektoré štáty trvali na dlhšom prechodnom období, aby sa na zmeny stihli technologicky pripraviť. Slovensko však podľa rezortu dopravy bude iniciovať rokovania s okolitými štátmi, aby sa do systému zapojili čo najskôr a systém začal fungovať aspoň na regionálnej úrovni.

Už ste čítali?

Slovenský vedec Milan Kováč rozlúštil tisícky rokov staré tajomstvo…

Etnológ Milan Kováč skúmal staroveké mayské stavby v stredoamerickej…

Na Slovensku ju posielali na potrat, Švajčiari zachránili jej…

Bežné vyšetrenie spustilo lavínu zlých správ. Tehotná…

V prvej ČSR sa jazdilo vľavo, hlavným mestom mala byť Žilina…

Československo bolo hospodárskou veľmocou, bolo ďaleko pred najväčšími…

Kouč osobného rozvoja: Mladí nie sú problém. Ani štyridsiatnici…

Kouč osobnostného rozvoja Andy Winson v rozhovore odhalil množstvo zaujímavých…

Pedagogička: Dieťa z domu odchádza celý život. Treba ho nechať…

Mení sa všetko okolo nás a spôsob výchovy nie je výnimkou.…

Babička z trhoviska v Nových Zámkoch dojala celý slovenský internet.…

Pani Margit roky pomáhala cudzím ľuďom. Dnes si staručká vdova privyrába…

Malá rodinná firma z Nitry slávi historický úspech: Ako prví…

Obrovský úspech pre Slovensko priniesla jedna malá firmička z Nitry.

Obetavý otec nosí hendikepovaného syna na chrbte, aby mu ukázal…

Najväčšou záľubou rodiny Benkovcov je turistika. A nevynechávajú…