Pokuty za jazdu po diaľnici načierno sa môžu posielať aj do zahraničia
TASR
TASR

Pokuty za jazdu po diaľnici načierno sa môžu posielať aj do zahraničia

Problém sa podarilo vyriešiť aj vďaka spoločnému tlaku Slovenska, Rakúska a ďalších štátov, ktoré majú elektronický systém diaľničných známok, zhodnotil slovenský minister dopravy Árpád Érsek.

Árpád Érsek, archívna snímka. — Foto: TASR Jakub Kotian

Bratislava/Brusel 6. decembra (TASR) - Na tohtotýždňovom stretnutí ministrov dopravy v Bruseli informovalo rakúske predsedníctvo o prijatí dohody medzi Radou EÚ, Európskym parlamentom (EP) a Európskou komisiou (EK) o smernici, ktorá umožní vymáhanie pokút od zahraničných vodičov, ktorí jazdia bez zaplatenia po spoplatnených cestách. Európsky systém EUCARIS zatiaľ umožňuje posielať sankcie vodičom z niektorých krajín EÚ za osem dopravných priestupkov. Vďaka prijatým zmenám to bude možné aj za jazdu po diaľnici načierno, a to v rámci celej EÚ, čo je pre Slovensko mimoriadne dôležité, informovalo Ministerstvo dopravy a výstavby (MDV).

"Som rád, že všetci ministri dopravy súhlasili s vymáhaním pokút v rámci systému na výmenu údajov v štátoch EÚ. V súčasnosti sú ukončené aj rokovania s Európskym parlamentom. Teraz už len čakáme na formálne záležitosti v Bruseli, aby sme mohli cezhraničné vymáhanie pokút za diaľničné známky zaviesť aj v našej legislatíve. Problém sa podarilo vyriešiť aj vďaka spoločnému tlaku Slovenska, Rakúska a ďalších štátov, ktoré majú elektronický systém diaľničných známok," zhodnotil slovenský minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd).

Érsek inicioval stretnutia na túto tému už v roku 2016. Podľa MDV nasledovali dva roky presviedčania európskych štátov, ktoré nemajú elektronické diaľničné známky, a preto pre nich nebola táto téma prioritou. V novembri sa ukončili rokovania medzi Radou EÚ, EP a EK. Teraz začne plynúť prechodné obdobie, počas ktorého sa štáty, ktoré ešte nie sú v EUCARIS, do systému zapoja a transponujú smernicu do svojej legislatívy.

Samotné spustenie systému vo všetkých členských štátoch bude trvať viac ako dva roky, pretože niektoré štáty trvali na dlhšom prechodnom období, aby sa na zmeny stihli technologicky pripraviť. Slovensko však podľa rezortu dopravy bude iniciovať rokovania s okolitými štátmi, aby sa do systému zapojili čo najskôr a systém začal fungovať aspoň na regionálnej úrovni.

Už ste čítali?

Šéfka Profesie: Radšej nemať žiadny titul ako nekvalitnú vysokú…

Ivana Molnárová pôsobí v Profesii už 18 rokov, posledných…

Kristína Kövešová: O pedofiloch mi píšu deti, ktorým sa to deje,…

Rozhodla sa svetu pomáhať a svojimi reportážami odhaľuje realitu, ktorá…

Odborník na vzťahy: Muž potrebuje nájsť svoje miesto vo svete.…

Fungujúci vzťah je snom mnohých z nás. Dá sa ho vybudovať aj v…

Mladého Dubničana k sebe volajú televízie z celého sveta. Ovláda…

Zabudnite na spôsob, ktorým televízie doteraz šírili svoje…

Košičanka vyrába parfumy, za ktorými sa idú v Paríži potrhať,…

Voňavky, ktoré sa vyrábajú v laboratóriu na východe Slovenska,…

Profesionálna dohadzovačka: Tragédiou dneška je, že ľudia si…

Profesionálna dohadzovačka pre Dobré noviny prezradila nielen dôvod, prečo…

Slovenskí muži nie sú galantní a ženy nevedia, kto je pravá…

Zisťovali sme za vás, ako sa v spoločnosti vhodne správať a s čím majú…

Uznávaný český pedagóg: Materské školy nevznikli pre potreby…

Špeciálny pedagóg Jiří Halda tvrdí, že materské…