Obchodné reťazce zavedú jednotné informácie balení mäsa
V 4 úrovniach informácií sa spotrebiteľ dozvie všetko potrebné o tom, v akých podmienkach zviera žilo. V blízkej budúcnosti sa takto budú označovať balenia bravčového, hovädzieho a hydinového mäsa.
Berlín 11. novembra (TASR) - Veľké nemecké obchodné reťazce pracujú na tom, že zavedú jednotné označovanie balení mäsa. Projekt nazývajú Kompas chovu. Na ňom spolupracujú reťazce Edeka, Rewe, Aldi a Lidl.
V štyroch úrovniach informácií sa spotrebiteľ dozvie všetko potrebné o tom, v akých podmienkach zviera žilo. V blízkej budúcnosti sa takto budú označovať balenia bravčového, hovädzieho a hydinového mäsa. Podľa hovorcu Edeky, ktorého citoval denník Neue Osnabrücker Zeitung, zákazník dostane transparentné a úplné informácie o ponúkaných produktoch. Stupeň jedna bude obsahovať informácie, ktoré o mäse vyžaduje zákon. V stupni štyri pôjde o biochov a jeho parametre.
Lidl ako prvý reťazec s novým označovaním balenia mäsa už tento týždeň začal. Obchodné reťazce sa zúčastňujú na „Initiative Tierwohl“. Budú prispievať do fondu a prostriedky z neho sa budú poskytovať chovateľom, aby zlepšovali podmienky chovu zvieratám v maštaliach a vo výkrmniach.