Dobré noviny
Možno nás konečne čaká menej reklamy vo vysielaní. Televízie dostanú nové pravidlá
Petronela Svečnjaková
Petronela Svečnjaková

Možno nás konečne čaká menej reklamy vo vysielaní. Televízie dostanú nové pravidlá

— Foto: Pexels.com

Opatrenie prijala Rada Európskej únie, je súčasťou smernice o audiovizuálnych mediálnych službách.

BRATISLAVA 8. novembra - Dvanásť minút - to je v súčasnosti limit, ktorý pri vysielaní reklám nemôžu televízne stanice v Európskej únii prekročiť za jednu hodinu. To sa však má zmeniť. Nová smernica už totiž nehovorí o konkrétnej minutáži, ale o podiele počas vysielania.

Zavedú sa dva časové intervaly

Novelu smernice o audiovizuálnych mediálnych službách priniesla Rada Európskej únie. Dokument hovorí o percentuálnom podiele reklamy v širších časových pásmach, ktoré budú dve. To znamená, že v intervale medzi 6:00 a 18:00, a následne medzi 18:00 a polnocou budú môcť televízie odvysielať maximálne 20 % reklamy. Bude na samotných televíziách, koľko reklamných spotov a v akých časoch sa rozhodnú vysielať, nesmú ale prekročiť spomínaný limit.

Foto: Pexels.com

Nové pravidlá sú zaujímavé najmä pre večerný vysielací čas. V intervale medzi 6. hodinou večer a polnocou zostane 72-minútový priestor na reklamy, televízie ich ale nemusia rovnomerne rozložiť do jednotlivých hodín a je teda len na nich, ako reklamu v konečnom dôsledku v danom časovom rozmedzí rozložia. Cieľom novej smernice je nielen väčšia flexibilita vysielateľov, ale aj ochrana konečného spotrebiteľa, teda diváka. Ten by nemal byť vystavený príliš veľkému množstvu reklamy v konkrétnych večerných časoch. Napríklad je zaujímavé aj to, že spravodajské programy a televízne filmy budú môcť byť reklamou prerušené už iba každých 30 minút.

Členské štáty EÚ budú mať na implementovanie smernice 21 mesiacov po jej oficiálnom zverejnení. Dokument tiež mení pravidlá o video obsahu, streamingových platformách či reklamách na e-cigarety.

Už ste čítali?