Tradičná slovenská potravina v Lidli odteraz úplne bez éčok
Rožok je najpredávanejšou slovenskou potravinou, Lidl ho ako prvý obchodný reťazec ponúka úplne bez ´éčok´ a dokonca bez zmeny ceny.
Bratislava 6. augusta (OTS) - Rôzne prídavné látky sa v posledných desaťročiach natoľko stali súčasťou potravinárstva, že ich prítomnosť v zložení výrobkov sa všeobecne považuje za úplne prirodzenú. Vedeli ste ale, že aj taký bežný pekárenský výrobok ako rožok obsahuje viacero emulgátorov, ľudovo nazývaných „éčka“? Lidl však v spolupráci so svojimi dodávateľmi dokázal, že sa to dá aj inak a od augusta ako prvý obchodný reťazec na Slovensku ponúka zákazníkom „bezéčkové rožky“. Túto skutočnosť potvrdili aj analýzy nezávislého akreditovaného laboratória.
Diskont oslovil s myšlienkou návratu k tradičnému spôsobu výroby najpredávanejšej potraviny na Slovensku všetkých svojich pekárenských dodávateľov. Vďaka pozitívnej odozve štyroch z nich – MPC Cessi, Senické a skalické pekárne, Turpek, Nela – sa „bezéčkový rožok“ nachádza na pultoch 72 z celkovo 132 predajní Lidl na Slovensku. „V Lidli o spoločenskej zodpovednosti nielen hovoríme, ale podnikáme aj konkrétne kroky. Platí to pre všetky oblasti našej činnosti a prirodzene preto aj pre sortiment. Snažíme sa ponúknuť zákazníkom produkty, ktoré sú zdravšie, vyrobené z najlepších surovín a s ohľadom na trvalú udržateľnosť. Tešíme sa, že vďaka niekoľkomesačnej práci môžeme ako vôbec prvý obchodný reťazec na Slovensku ponúknuť zákazníkom rožok bez emulgátorov,“ vysvetlil Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika zodpovedný za oblasť nákupu. Lidl teda zákazníkom ponúka kvalitnejší výrobok, navyše bez zmeny ceny!
Zoznam Lidl predajní, v ktorých nájdete na tomto odkaze:
Lidl má v rámci stratégie trvalej udržateľnosti nastavených viacero cieľov súvisiacich so svojim sortimentom. Reťazec rozširuje ponuku čokolád, cukroviniek, káv, rýb a morských živočíchov z certifikovaných zdrojov. V roku 2025 nebude Lidl predávať vajcia z klietkových chovov, uvedené platí aj pre výrobky vlastných značiek diskontu obsahujúce vajcia. V spomenutom období zníži Lidl podiel pridaného cukru a soli vo výrobkoch svojich „privátiek“ o 20%. Lidl zároveň významne obmedzuje plasty vo svojich predajniach keď aktuálne už len dopredáva najtenšie igelitové tašky a plastové výrobky určené na jedno použitie. Ročná úspora plastov v tomto prípade predstavuje 160 ton.