Dobré noviny
Nestlé Slovensko vykázalo za rok 2017 pozitívne hospodárske výsledky
TASR
TASR

Nestlé Slovensko vykázalo za rok 2017 pozitívne hospodárske výsledky

Nestlé. Ilustračné foto.
Nestlé. Ilustračné foto. — Foto: TASR/AP

Hospodárske výsledky Nestlé Slovensko s.r.o. za rok 2017 potvrdili mierne rastúcu výkonnosť.

Bratislava 16. júla (OTS) - Spoločnosť, ktorá je najväčším producentom a distribútorom potravín na Slovensku, medziročne zvýšila čistý zisk, ako aj celkové tržby.

Čistý zisk Nestlé Slovensko sa zvýšil z predchádzajúcich 9,56 mil. EUR v roku 2016 na 9,85 mil. EUR za rok 2017. Rástli aj tržby spoločnosti, ktoré za rok 2017 dosiahli 167,24 mil. EUR.

Teší nás, že pozitívny hospodársky výsledok dosiahlo Nestlé Slovensko aj vďaka pokračujúcim investíciám do modernizácie výroby a neustálej renovácii receptúr výrobkov. To vedie ku skvalitňovaniu nutričných vlastností našich produktov a pretrvávajúcemu záujmu o ne zo strany zákazníkov,“ hovorí Martin Mittner, Country Manager spoločnosti Nestlé Slovensko.

Mierny pokles vlastných tržieb zaznamenala spoločnosť v rámci produkcie v závode Carpathia v Prievidzi. Z minuloročných tržieb 64,65 mil. EUR klesli za rok 2017 na 61,74 mil. EUR. Celkové hospodárenie ovplyvnil aj rast osobných nákladov z 15,36 mil. EUR (2016) na 16,87 mil. EUR v roku 2017, čo bolo spôsobené zvýšením platov výrobných zamestnancov za predchádzajúce dva roky v priemere o 26 %. Ďalšie zvyšovanie platov je plánované na rok 2018, a to v priemere o 9,45 %. Výhľad budúceho vývoja tržieb z vlastnej produkcie závodu je však pozitívny. Koncom roka 2017 prievidzský závod rozbehol novú výrobu na 3 linkách presťahovaných z Rakúska, ku ktorým neskôr pribudli ďalšie dve. Vďaka tomu začal závod vyrábať približne 120 nových výrobkov, ktoré tak rozšírili portfólio na približne 600 výrobkov, z ktorých prevažná časť smeruje na zahraničné trhy.

Spoločnosť Nestlé pokračovala v roku 2017 v plnení záväzkov v oblasti výživy, zdravia a vyváženého životného štýlu. Nestlé sa podarilo zlepšiť označovanie a informovanosť zákazníkov o odporúčaných denných porciách vybraných výrobkov, znižovať v nich obsah cukru, soli, palmového oleja, či naopak zvyšovať podiel celozrnných a ovocných súčastí a vitamínov.

Už ste čítali?