Dobré noviny
Lokality UNESCO pozná najlepšie žiačka zo Serede
TASR
TASR

Lokality UNESCO pozná najlepšie žiačka zo Serede

Chrám svätého Mikuláša, ktorý je od 8. júla 2008 zapísaný do svetového zoznamu kultúrneho dedičstva UNESCO, ilustračná snímka.
Chrám svätého Mikuláša, ktorý je od 8. júla 2008 zapísaný do svetového zoznamu kultúrneho dedičstva UNESCO, ilustračná snímka. — Foto: TASR/Milan Kapusta

Potvrdili to výsledky XIII. ročníka celoslovenskej vedomostnej súťaže pre žiakov II. stupňa základných škôl EnvirOtázniky, ktorej hlavnou témou boli lokality UNESCO na Slovensku a vo svete.

Banská Bystrica 13. júna (TASR) - Lokality UNESCO najlepšie pozná žiačka zo Serede. Potvrdili to výsledky XIII. ročníka celoslovenskej vedomostnej súťaže pre žiakov II. stupňa základných škôl EnvirOtázniky, ktorej hlavnou témou boli lokality UNESCO na Slovensku a vo svete. Téma zaujala rekordných 1075 žiakov a prvé miesto si medzi nimi vybojovala Janka Kramárová zo Základnej školy Juraja Fándlyho zo Serede.

"Druhé a tretie miesto obsadili žiačky zo Základnej školy v Ľutine, ktoré mali zhodne po 39 bodov. O druhom mieste Simony Krehlíkovej a treťom Otílie Duháňovej rozhodol čas zaslania vyplneného formulára s odpoveďami," informovala Iveta Kureková, PR manažérka Slovenskej agentúry životného prostredia (SAŽP), ktorá súťaž vyhlásila.

Prostredníctvom súťaže EnvirOtázniky mali žiaci možnosť nahliadnuť do slovenských pralesov, jaskýň a spoznať rozmanitosť tradícií a zvykov Slovenska. V rámci olympiády riešili 40 otázok zameraných na štyri témy: Karpatské bukové pralesy, Jaskyne na Slovensku, Kultúrne lokality a pamiatky a Nehmotné kultúrne dedičstvo SR. Kritériami hodnotenia súťaže bol počet získaných bodov a uvedené použité zdroje. Pri rovnakom počte bodov bol rozhodujúcim ukazovateľom čas, kedy bol kompletne vyplnený a odoslaný hárok s odpoveďami.

Cieľom súťaže EnvirOtázniky je zvýšiť záujem žiakov základných škôl o prírodovedné predmety, problematiku životného prostredia a kultúrneho dedičstva (UNESCO) ešte pred ich rozhodovaním sa o budúcom štúdiu na stredných školách. Súčasne má prispievať k zvyšovaniu environmentálneho povedomia, informovanosti o trvalo udržateľnom rozvoji a angažovanosti žiakov v otázkach životného prostredia doma, v škole a vo svojom regióne.

Už ste čítali?