Dobré noviny
Play Up! Hra s novým kamarátom od VW
SITA
SITA

Play Up! Hra s novým kamarátom od VW

Vďaka robotizovanej prevodovke si vodič poradí s jazdou aj bez spojkového pedálu.

Dnes si už malé auto nekupujeme z dôvodu šetrenia peňazí a adekvátnej či neadekvátnej skromnosti. Je to úplne prirodzený počin moderného človeka a dôvodov je hneď niekoľko. V prípade Volkswagenu Up! ide o hravý osobitý dizajn, vyspelú techniku VW, či len záujem o nové auto, ktoré vystihuje súčasné potreby.

Up! je auto pre mladých, ale osloví i seniorov, ak sú nároční na kompletný súčasný komunikačný audiosystém. Ten je integrovaný v displeji navigácie Navigon, ktorý si navyše po vystúpení môžete zobrať so sebou a nechať sa „donavigovať“ až na konkrétne miesto, kde máte napríklad stretnutie.

Svetová pomôcka

Táto hračka je za neveľký príplatok a za ešte menší je v ponuke sofistikovaný systém, ktorý pomocou radaru stráži odstup za autami a prekážkami pred vami. V prípade núdze dokáže auto samo zastaviť, ale len ak idete rýchlosťou menej ako 30 km/hod.

Testované vozidlo:Volkswagen Move Up! 1.0 BlueMotion Tech, príplatková výbava: tempomat, city break system, prenosný navigačný prístroj, Sound plus (+4 reproduktory). Cena testovaného modelu v predajni BOAT na Vajnorskej 167 v Bratislave je 10.490 eur s DPH.

Prístrojová doska má charizmu zodpovedajúcu športovým autám. Volant je zdola zrezaný a uľahčuje tak nastupovanie a vystupovanie. Vzadu je bez klamlivých marketingových rečí naozaj dosť miesta aj pre dospelých. Sedadlá sú dostačujúce, s malým autom sa cestovanie na veľké vzdialenosti neráta.

Svižný trojvalec MPI

Prekvapivo svižný malý motor dostane zo svojho litrového objemu 44 alebo 55 kW, čo je pri váhe tohto mestského auta úplne postačujúce. Dokonca i na mestských okruhoch či diaľniciach dokáže držať stotridsiatkový krok so štvorvalcami.

Malému objemu motora je adekvátna i spotreba. V meste je to 5,5 l/100 km, v priemere by to pri bežnom jazdení aj mimo miest malo byť 4,2 l/100 km. Up! Má novú robotizovanú prevodovku podobnú tej, ktorá bola v modeli Lupo. Ide o klasickú prevodovku so spojkou, ale bez spojkového pedálu. Malé autá zvyknú byť trocha menej komfortné z pohľadu podvozku. Nastavenie podvozku v Up!-e je však mäkkšie a s prehľadom filtruje nerovnosti, retardéry a diery v ceste porovnateľne s autami o triedu vyššiu.

Bavme sa o dizajne

Dizajn je asi najdiskutovanejšou témou nového Volkswagenu. Za malé peniaze asi nikto nemohol očakávať výrazné a odvážne prvky. Napriek tomu je v jednoduchosti krása a v prípade Up! sa naozaj vychádzalo z obyčajnej krabice na kolesách. Hlavný dizajnér značky Klaus Bischoff aj tvrdí, že najdokonalejším tvarom je obdĺžniková krabica. Nekopírovali to, čo je dnes moderné, ale z obdĺžnika vytvorili úplne nové auto, ktoré má vlastnú osobnosť, vlastný príbeh a vlastný život.

Testovací automobil zapožičala redakcii spoločnosť autoBOAT.

Už ste čítali?