Volkswagen sa sústredí aj na rozšírenie trhu pre úžitkové vozidlá
Na ceste k väčšej celosvetovej prezencii sa vedenie koncernu Volkswagen (VW) rozhodlo, že produkciu svojej hannoverskej dcéry Volkswagen Nutzfahrzeuge (VWN), zameranej na produkciu úžitkových vozidiel, bude predávať aj na trhu Spojených štátov.
Hannover 17. júna (TASR) - Na ceste k väčšej celosvetovej prezencii sa vedenie koncernu Volkswagen (VW) rozhodlo, že produkciu svojej hannoverskej dcéry Volkswagen Nutzfahrzeuge (VWN), zameranej na produkciu úžitkových vozidiel, bude predávať aj na trhu Spojených štátov.
V blízkej budúcnosti si budú môcť Američania kupovať malú dodávku VW Caddy. V krajine, v ktorej sú obľúbené pick-upy, sa budú ponúkať aj ďalšie značky tohto modelu. Pre víkendové vydanie denníka HAZ-Wirtschaftszeitung to povedal šéf VWN Eckhard Scholz.
VWN sa zameria na predaj svojich vozidiel aj na ďalších svetových trhoch, na ktorých sa chce uplatniť aj s ďalšími produktmi. Scholz dodal, že posilnenie globálnej orientácie VWN má prispieť k tomu, aby sa znížila závislosť výroby úžitkových vozidiel od výkyvov regionálneho európskeho trhu.
Veľké dodávky Crafter, ktoré sa parametrami takmer vyrovnajú Sprinteru od Mercedesu, sa v strednodobom horizonte zrejme dostanú aj na čínsky trh.
VWN sa v súčasnosti v dôsledku poklesu záujmu o vozidlá všetkých typov v západnej Európe dostáva do zložitejšej situácie, hoci vlani jeho tržby dosiahli 9,5 miliardy eur a medziročne vzrástli o 5 %. Odbytové problémy sa však prejavili v jeho zisku, ktorý vlani oproti roku 2011 klesol o 6 %. Tento rok v januári až máji odbyt stagnoval.