Dobré noviny
Konferencia s workshopmi má podporiť vyučovanie cudzích jazykov
TASR
TASR

Konferencia s workshopmi má podporiť vyučovanie cudzích jazykov

Ilustračná snímka
Ilustračná snímka — Foto: TASR/AP

Na jednodňovom vzdelávacom podujatí počas dňa vystúpia s odbornými prednáškami odborníci z Francúzska, Nemecka, Českej republiky a Slovenska.

Bratislava 18. apríla (TASR) – Medzinárodná odborná konferencia s názvom Podpora vyučovania cudzích jazykov a nemeckého jazyka ako národnostnej menšiny, ktorá sa koná v stredu v priestoroch Štátneho pedagogického ústavu (ŠPÚ) v Bratislave, má za cieľ posilniť ich vyučovanie pre učiteľov základných škôl. Na jednodňovom vzdelávacom podujatí počas dňa vystúpia s odbornými prednáškami odborníci z Francúzska, Nemecka, Českej republiky a Slovenska.

Medzinárodnú konferenciu pre učiteľov cudzích jazykov spojenú s odbornými workshopmi ŠPÚ zameral na podporu rozvoja profesijných kompetencií učiteľov francúzskeho, nemeckého, ruského, španielskeho, talianskeho a anglického jazyka. "Na Slovensku, podobne ako v iných európskych krajinách, si prax žiada absolventov škôl, ktorí ovládajú nielen angličtinu, ale aj iné svetové jazyky," uviedol riaditeľ ŠPÚ Ľudovít Hajduk.

O didaktickom prístupe vo výučbe cudzích jazykov bude na konferencii prednášať atašé pre vzdelávaciu a jazykovú spoluprácu Veľvyslanectva Francúzskej republiky na Slovensku Emmanuelle Daill. Bilingválne vyučovanie v Českej republike predstaví Mária Černíková z Ministerstva školstva, mládeže a telovýchovy ČR, problematiku viacjazyčnosti v Európe bude analyzovať Walter Sabiel z Goetheho inštitútu v Mníchove a na pedagogický prístup CLIL z pohľadu sociolingvistiky a neurolingvistiky sa zameria Silvia Pokrivčáková z Pedagogickej fakulty Trnavskej univerzity v Trnave.

Workshopy pre učiteľov cudzích jazykov budú rozdelené do troch sekcií. Prvá sa bude venovať témam spojeným s francúzskym jazykom, druhá otázkam spojeným s vyučovaním nemeckého jazyka a tretia oblasť bude zameraná na problematiku pedagogického prístupu CLIL.

Už ste čítali?