EK poskytne na propagáciu poľnohospodárskych výrobkov 169 mil. eur
TASR
TASR

EK poskytne na propagáciu poľnohospodárskych výrobkov 169 mil. eur

Programy môžu zahŕňať širokú škálu tém od všeobecných kampaní o zdravom stravovaní až po konkrétne trhové sektory. Informovala o tom Ingrid Ludviková z tlačového oddelenia Zastúpenia EK v SR.

Ilustračná snímka — Foto: TASR/Milan Drozd

Bratislava / Brusel 12. januára (TASR) - Európska komisia (EK) zverejnila výzvy na predloženie návrhov programov na propagáciu poľnohospodárskych výrobkov v EÚ a na celom svete. Na spolufinancovanie programov je k dispozícii celkom 169 miliónov eur, zatiaľ čo v roku 2017 to bolo 142 miliónov eur. Programy môžu zahŕňať širokú škálu tém od všeobecných kampaní o zdravom stravovaní až po konkrétne trhové sektory. Informovala o tom Ingrid Ludviková z tlačového oddelenia Zastúpenia EK v SR.

Dve tretiny dostupných finančných prostriedkov sú vyhradené na propagáciu potravinových výrobkov EÚ v krajinách mimo EÚ, predovšetkým v krajinách s veľkým potenciálom na zvýšenie vývozu agropotravinárskych výrobkov, ako sú Kanada a Japonsko, Čína, Mexiko a Kolumbia.

V rámci EÚ by sa mal klásť dôraz na informovanie spotrebiteľov o rôznych systémoch a značkách kvality EÚ, ako sú zemepisné označenia alebo ekologické výrobky. Financovanie jednotlivých odvetví bude zamerané na podporu udržateľného chovu, vrátane oviec a kôz. Boli vyčlenené aj dodatočné prostriedky na kampane zamerané na podporu zdravého stravovania a konzumáciu ovocia a zeleniny.

"EÚ je najväčším svetovým obchodníkom s poľnohospodárskymi výrobkami a vo svete je vychýrená kvalitou svojich potravín. Na služobných cestách v zahraničí som mal príležitosť osobne sa presvedčiť o záujme spotrebiteľov a podnikov o agropotravinárske výrobky pochádzajúce z EÚ. Vítam nové propagačné programy, ktorými sa v minulosti podarilo otvoriť dvere novým žiadateľom a zviditeľniť nás vo svete. Minulý rok ponuka programov na propagáciu agropotravinárskych výrobkov skoro desaťnásobne presiahla dostupný rozpočet," uviedol komisár pre poľnohospodárstvo a rozvoj vidieka Phil Hogan.

O podporu sa do 12. apríla 2018 môžu uchádzať zväzy jednotlivých odvetví, organizácie výrobcov a potravinárske orgány zodpovedné za propagačné aktivity.

Už ste čítali?

Uznávaný český pedagóg: Nesnažte sa byť supermamy. Mamička môže…

Ako vyzerá dobrá výchova dieťaťa? Jednoduché návody na…

Na tradičné kváskovanie sme už takmer zabudli. Mladá Slovenka…

Zdravie je to najdôležitejšie, čo človek má. Naty Žúreková…

Lekár, ktorý vymenil Štokholm za slovenskú dedinu: Všeobecných…

Peter Lipovský je odborník, ktorý sa rozhodol pre veľký krok.…

Michal sa vracia na východ: Princovi Harrymu som varil praženicu…

V zahraničí mal skvelú pozíciu, on však vždy vedel, že raz príde…

Takýchto remeselníkov je už len málo! Slavomír vyrába nádherné…

Z tejto postele sa vám naozaj nebude chcieť vyliezť. Každá je originálna,…

11-ročná Slovenka sa v Londýne stala Najlepšou herečkou do 18…

Porota festivalu Gold Movie Awards Goddess Nike v Londýne rozhodla o tom, že najlepšou…

Monika riadi obchody, v ktorých kúpite LEN kvalitné slovenské…

Má toľko plánov, že by jej na to nestačil ani jeden život. Svoje sny si však…

Nechcel, aby ľudia na uliciach jedli burgre a hot-dogy. Založil…

Dokonalé, výborné a tradičné jedlo. To je to, čo ponúkajú…