Stavebné práce na obchvate Bratislavy sa začnú ešte tento mesiac
TASR
TASR

Stavebné práce na obchvate Bratislavy sa začnú ešte tento mesiac

Projekt obchvatu Bratislavy má tvoriť časť diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7. Buduje ho združenie firiem na čele so španielskou spoločnosťou Cintra.

Ilustračná snímka — Foto: TASR/Radovan Stoklasa

Bratislava 19. augusta (TASR) - S riadnou výstavbou obchvatu Bratislavy sa má začať ešte v priebehu tohto mesiaca. Pre TASR to uviedli z odboru komunikácie ministerstva dopravy.

"Koncesionár už rezortu dopravy oznámil, že v mesiaci august, po skončení prípravných prác, začnú práce na prvých stavebných objektoch projektu diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7," priblížilo ministerstvo.

Rezort pritom vydal už všetky stavebné povolenia k pozemkom pod budúcim obchvatom hlavného mesta. "V troch prípadoch ešte čakáme na uplynutie zákonných lehôt," dodalo ministerstvo.

Vydať chýbajúce stavebné povolenia k pozemkom pod obchvat pomohla štátu novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a ciest, ktorú v máji v zrýchlenom režime prijal parlament a účinnosť nadobudla začiatkom júna.

V rámci nej štát zaviedol do praxe nový právny inštitút predbežnej držby. Ten umožňuje ešte pred ukončením vyvlastňovacieho procesu vykonávať vopred vymedzené a odstrániteľné práce na pozemkoch pod cestami.

K novele zákona pristúpil rezort dopravy práve aj pre problémy s vysporiadaním pozemkov pod obchvatom Bratislavy. Podľa ministra dopravy a výstavby SR Árpáda Érseka boli nevysporiadané pozemky necelej desiatky majiteľov, ktorí požadovali za pôdu neprimerane vysokú cenu.

Podľa opozície je však táto novela zákona protiústavná, keďže umožňuje práce na pozemkoch pred ich vyvlastnením. Poslanci preto podali podnet na Ústavný súd SR. Zároveň sa na ústavný súd obrátila aj organizácia Via Iuris, ktorej sa nepáčil proces prijímania tejto novely. Konkrétne to, že sa schválila bez medzirezortného pripomienkového konania, a teda bez účasti verejnosti.

Projekt obchvatu Bratislavy má tvoriť časť diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7. Buduje ho združenie firiem na čele so španielskou spoločnosťou Cintra. Firma má obchvat postaviť a prevádzkovať pri ročnej splátke štátu vo výške 52,8 milióna eur, čo má po 30 rokoch Slovensko vyjsť aj po zohľadnení inflácie na 1,76 miliardy eur.

SLEDUJTE POZITÍVNE SPRÁVY Z BRATISLAVSKÉHO KRAJA NA FACEBOOKU!

Už ste čítali?

Čakáte pred Vianocami niečo príjemné v poštovej schránke? Máme…

Slovenské média obletela správa o odvážnom kroku siete supermarketov.…

Všeobecná lekárka Etela Janeková nezavrela ambulanciu ani na…

MUDr. Etela Janeková, PhD. od začiatku pandémie nezavrela svoju ambulanciu ani…

Východniarov lieči tento usmievavý lekár z Kene: Ľudia sú tu…

Kipchanga Chemwotei Sakong pre známych jednoducho Kip. O Slovensku dlho nič nevedel.…

Pavol Croft je slovenský Indiana Jones. Nechcelo sa mu stáť…

K histórii a umeniu mal Pavol Croft vždy blízko. Preto si ich vybral…

Byt v úplnom centre Bratislavy vymenili za šťastie na dedine:…

Nie všetky pokrokové projekty začínajú výpoveďou v korporáte.…

Práca v banke ju už nenapĺňala, pustila sa do výroby ženských…

Práca v banke si vyžaduje biznis oblečenie. Dobre o tom vedela už počas vysokej…

Pre koronu prišiel o prácu, tak piekol veterníky pre záchranárov.…

Keď prišiel Matúšov kolega s nápadom piecť koláče…

Horský vodca Ján Kořínek: Ak sa stretnete zoči-voči medveďovi,…

Pre milovníkov prírody a turistov má jasný odkaz.