Bratislava láka najmä pamiatkami, jedlom či kaviarňami
SITA
SITA

Bratislava láka najmä pamiatkami, jedlom či kaviarňami

Krásy Bratislavy zaujímajú aj návštevníkov z Latinskej Ameriky, Japonska, Číny, Thajska, Honkongu či Indie.

BRATISLAVA 14. apríla – Turisti začali opäť viac navštevovať Bratislavu, lákadlom sú pre nich historické pamiatky, slovenská kuchyňa či tradičné bratislavské kaviarne a viechy.

Agentúru SITA o tom informovala hovorkyňa bratislavského magistrátu Daniela Rodinová.

Krásy Bratislavy zaujímajú aj návštevníkov z Latinskej Ameriky, Japonska, Číny, Thajska, Honkongu či Indie. Za posledné roky sa zvýšil aj počet ruských turistov.

Vlani Bratislavu navštívilo viac turistov ako v roku 2008, ktorý bol podľa Rodinovej jeden z najsilnejších rokov pre cestovný ruch pred začiatkom krízy. Turisti hlavné mesto Slovenska navštevujú najmä počas sviatkov, o tom sa presvedčili pracovníci v Turistických a informačných centrách (TIC) aj počas tohtoročnej Veľkej noci.

Ako informovala Rodinová, turistické centrá v priemere denne navštívilo vyše 250 turistov najmä zo Španielska, Talianska, Nemecka, Rakúska, Francúzska, Ruska a Českej republiky. Metropolu Slovenskej republiky si prišli pozrieť aj turisti z Kórey, Mexika či Japonska.

Turisti do Bratislavy zavítajú ako organizované skupiny v rámci ciest po Európe, ale aj ako individuálni cestovatelia. Najviac ich zaujímajú kultúrne a historické pamiatky v meste, aktuálne podujatia či život Slovákov. Zaujímajú sa o jazykovú kultúru, nárečia i o slovenské tradície. Najväčší dopyt v turistických centrách je po najzaujímavejších bratislavských pamiatkach, turisti sa však chcú ísť aj zabaviť či ochutnať slovenskú kuchyňu. Vyhľadávanými atrakciami sú tiež tradičné bratislavské staré kaviarne a viechy i miesta, odkiaľ je najkrajší výhľad na mesto.

Podľa Rodinovej rozvoj cestovného ruchu v Bratislave sa postupne oživuje. V hlavnej turistickej sezóne (máj až október) zaznamenávajú v TIC 70-percentnú a mimosezóny 30-percentnú návštevnosť. V lete turistické centrá navštívi denne v priemere 450 turistov, najsilnejším mesiacom je už tradične august. Návštevnosť sa však zvýšila aj mimo sezóny, a to v novembri a januári až februári. Najsilnejšími dňami sú pondelok a štvrtok až sobota.

Už ste čítali?

Byt v úplnom centre Bratislavy vymenili za šťastie na dedine:…

Nie všetky pokrokové projekty začínajú výpoveďou v korporáte.…

Práca v banke ju už nenapĺňala, pustila sa do výroby ženských…

Práca v banke si vyžaduje biznis oblečenie. Dobre o tom vedela už počas vysokej…

Pre koronu prišiel o prácu, tak piekol veterníky pre záchranárov.…

Keď prišiel Matúšov kolega s nápadom piecť koláče…

Horský vodca Ján Kořínek: Ak sa stretnete zoči-voči medveďovi,…

Pre milovníkov prírody a turistov má jasný odkaz.

František prácu smetiara miluje: Nie je to voňavá robota, no…

Vnúčatám kúpil ako hračku smetiarske auto, aby im mohol ukázať,…

25 rokov predáva kapustu na Miletičke: Pochádzam z generácie,…

Ak ste pravidelnými návštevníkmi známej Miletičky, meno…

Slovák Marek pracuje pre Teslu: Tvrdú morálku v práci vydržíte,…

Marek Vančo pracuje v americkej centrále Tesly v tíme autopilota pre samojazdiace…

O slovenskú gymnazistku majú záujem na Oxforde. Od vedeckej…

Paulína na sebe pracovala nad rámec toho, čo vyžaduje škola. Drina sa…