Liptovský Mikuláš chce byť miestom atraktívnej rodinnej dovolenky
TASR
TASR

Liptovský Mikuláš chce byť miestom atraktívnej rodinnej dovolenky

Turistickí návštevníci sa v metropole Liptova môžu nechať zlapať zbojníkmi alebo odhaliť tajomstvá prírody v najmodernejšom múzeu na Slovensku.

Ilustračné foto — Foto: TASR/Martin Kubeš

Liptovský Mikuláš 12. júla (TASR) - Mesto Liptovský Mikuláš sa naplno pustilo do napĺňania vízie svojej novej značky a prispôsobuje ponuku produktov v rámci cestovného ruchu rodinám s deťmi. Práve tie totiž tvoria približne 60 percent z celkového počtu návštevníkov mesta.

"Doteraz nám pre túto cieľovú skupinu chýbala nejaká ucelená ponuka. Nadviazali sme preto spoluprácu so subjektmi cestovného ruchu zameranú na detského návštevníka a vytvorili sme komplexnú ponuku z už existujúcich aj nových produktov, v ktorých sa spája poznanie, zábava, dobrodružstvo, oddych i aktívne strávenie voľného času," povedala pre TASR riaditeľka Informačného centra v Liptovskom Mikuláši Jana Piatková.

Turistickí návštevníci sa tak v metropole Liptova môžu nechať zlapať zbojníkmi, odhaliť tajomstvá prírody v najmodernejšom múzeu na Slovensku, zažiť pocity slávneho maliara, urobiť si piknik v galerijnej záhrade uprostred historického centra, v ZOO môžu stretnúť malého medveďa Vilka alebo smú otestovať cyklochodník vedúci čistým prostredím rieky Váh a zdolať trať, na ktorej trénujú olympijskí víťazi vo vodnom slalome. Liptov však rodinám s deťmi núka aj akvaparky a ďalšie atrakcie.

"Ponuku sme doplnili aj o služby ubytovacích a stravovacích zariadení ústretových k rodinám s deťmi a máme špeciálne pripravené podujatia pre detského diváka. Záujemcovia ich nájdu na mestskej internetovej stránke v kalendári podujatí. Všetky aktivity sú zastrešené pod spoločným logom s ústrednou postavou svätého Mikuláša, ktorá sprevádza deti aj hravým turistickým sprievodcom so sloganom Dobrodružstvá s Mikulášom. Návštevníci si ho môžu vyzdvihnúť v Informačnom centre," doplnila Piatková.

Primátor Ján Blcháč pripomenul, že Liptovský Mikuláš má ambíciu stať sa hlavným mestom turizmu na Slovensku. Rodiny s deťmi sú podľa neho na trhu veľkým a zároveň špecifickým segmentom, ktorý by mohol posilniť pozíciu samosprávy v rozvoji turizmu. "Na podporu turizmu ročne vynakladáme približne 400.000 eur a rôznymi aktivitami vytvárame stimuly pre podnikateľov, ktorí napĺňajú konečnú spokojnosť návštevníkov," skonštatoval Blcháč.

Už ste čítali?

Archeológovia našli v kostole v Obišovciach zakopaný poklad

Unikátny poklad mincí našli archeológovia v Kostole Ružencovej…

Slovák z Taiwanu o tom, ako si krajina poradila s vírusom: Ak…

Cestovateľ a fotograf Aleš Tvrdý opísal, ako sa s vírusom…

Muž, ktorý porazil koronavírus: Zachovajte pokoj. Závažné na…

Muž, ktorému ako prvému v Nemecku potvrdili nákazu koronavírusom,…

Slovenka žijúca v Singapure nakrútila video, ako krajina bojuje…

Ingrid vo videu uviedla 8 konkrétnych príkladov, ako štát bojuje…

Uznávaný český neurológ: Deti do 3 rokov by sa vôbec nemali…

Mladí ľudia, ktorí trávia viac ako dve hodiny denne na Facebooku, nevedia…

Šéfka Profesie: Ľudia po 50-tke sa nedostanú ani na pohovor.…

Hosťom relácie KRIŽOVATKY s Mariánom Balázsom bola Ivana Molnárová,…

Strávili sme noc v iglu pre bezdomovcov: Jeho výrobcov sa pýtali,…

Hoci sú Vianoce za dverami a väčšina z nás sa teší,…

Zázraky sa dejú! Malému Natymu ste vyzbierali viac peňazí, ako…

Neopísateľná radosť. Ani samotní rodičia spočiatku neverili, že…