Po novom železničnom moste v Trenčíne dnes prešiel prvý vlak
TASR
TASR

Po novom železničnom moste v Trenčíne dnes prešiel prvý vlak

Most je dlhý 343 metrov a vlaky po ňom môžu jazdiť maximálnou rýchlosťou 140 kilometrov za hodinu.

Screenshot z videa TASR. — Foto: TASR

Trenčín 23. mája (TASR) – Po novom železničnom moste Váh v Trenčíne prešiel dnes dopoludnia prvý vlak. Most je súčasťou modernizácie železničnej trate v úseku Zlatovce – Trenčianska Teplá. Zhotoviteľom stavby je Združenie pod Brezinou, ktorého lídrom je spoločnosť TSS Grade. Most je dlhý 343 metrov a vlaky po ňom môžu jazdiť maximálnou rýchlosťou 140 kilometrov za hodinu.

Podľa generálneho riaditeľa Železníc Slovenskej republiky Martina Erdössyho sprevádzkovanie železničného mosta je jedným z dôležitých míľnikov stavby. "Celú modernizáciu III. etapy sprevádzali mnohé diskusie. Dnešné spustenie nového železničného mosta je pre všetkých dosiahnutím dôležitého cieľa, je novou dominantou mesta a som rád, že sa toto zaujímavé stavebné dielo podarilo sprevádzkovať. V Trenčíne máme oddnes jeden z najmodernejších železničných mostov v Európe, verím, že sa potvrdí jeho bezpečnosť, komfort a ocenia to najmä cestujúci,“ povedal Erdössy.

Generálny riaditeľ Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) Filip Hlubocký skonštatoval, že dnes sme opäť o krok bližšie k rýchlejšiemu prepojeniu medzi západom a východom republiky. „Rýchlosť a komfort je presne to, čo cestujúci potrebujú. Veríme, že tento most bude slúžiť bez problémov a že cestujúci dostanú to, čo potrebujú – zrýchlenie presunu,“ doplnil Hlubocký.

Podľa trenčianskeho primátora Richarda Rybníčka je po cestnom moste nový železničný most kľúčovým pre Trenčín. „Nový most dramatickým pozitívnym spôsobom mení charakter Trenčína ako jedného z dôležitých dopravných uzlov. Život v Trenčíne sa po všetkých tých problémoch zlepší a bude jedným z miest, kde sa bude dať pohodlne dostať aj vlakom do centra mesta, čo zvýši atraktivitu Trenčína v očiach turistov i obyvateľov,“ zdôraznil Rybníček.

Pôvodný termín sprevádzkovania mosta bol na jeseň 2015, dvadsaťmesačné oneskorenie zdôvodnil generálny riaditeľ TSS Grade Dušan Chovanec viacerými aspektmi. „Stavba mosta bola jednou z najnáročnejších stavieb na železnici, priebežne sa muselo meniť niekoľko technických riešení. Deväťdesiat percent stavby je v intraviláne mesta, križovali sa dopravné komunikácie a siete, niektoré veci nebolo možné realizovať podľa pôvodných plánov, mnoho technických problémov sa objavilo až po výkopových prácach. Oneskorenie je dôsledkom úprav jednotlivých etáp stavby,“ doplnil Chovanec s tým, že celá stavba bude ukončená v auguste alebo v septembri.

Nový železničný most v Trenčíne je vytvorený z dvoch samostatných mostov, pričom pravý a ľavý most je uložený na spoločných podperách. Šírka jedného mosta je 7,05 metra, výška 15,95 metra. Most bol budovaný metódou letmej betonáže a časť prvého a siedmeho poľa boli realizované na podpernej skruži. Na moste je osadených 13 oblúkových trakčných brán, každá s hmotnosťou 11,2 tony. Spolu sa na zhotovenie oboch opôr, všetkých pilierov a na nosnú konštrukciu použilo 17.300 kubických metrov betónu.

Už ste čítali?

Jusufova rodina zmenila Šamorín na hlavné mesto zmrzliny: Práškové…

Vraví sa, že Juhoslovania sú všade. Niektorí Šamorínčania…

Všeobecná lekárka Etela Janeková nezavrela ambulanciu ani na…

MUDr. Etela Janeková, PhD. od začiatku pandémie nezavrela svoju ambulanciu ani…

Východniarov lieči tento usmievavý lekár z Kene: Ľudia sú tu…

Kipchanga Chemwotei Sakong pre známych jednoducho Kip. O Slovensku dlho nič nevedel.…

Pavol Croft je slovenský Indiana Jones. Nechcelo sa mu stáť…

K histórii a umeniu mal Pavol Croft vždy blízko. Preto si ich vybral…

Aj keď je úplne nevidiaca, učí na strednej škole: Študenti sa…

Odmalička snívala o tom, že sa bude predvádzať na javisku. Košičanka…

Byt v úplnom centre Bratislavy vymenili za šťastie na dedine:…

Nie všetky pokrokové projekty začínajú výpoveďou v korporáte.…

Práca v banke ju už nenapĺňala, pustila sa do výroby ženských…

Práca v banke si vyžaduje biznis oblečenie. Dobre o tom vedela už počas vysokej…

Pre koronu prišiel o prácu, tak piekol veterníky pre záchranárov.…

Keď prišiel Matúšov kolega s nápadom piecť koláče…