Dobré noviny
Bratislavskí poslanci podporili zámer jazdy cyklistov v BUS pruhoch
TASR
TASR

Bratislavskí poslanci podporili zámer jazdy cyklistov v BUS pruhoch

Ilustračné foto
Ilustračné foto — Foto: TASR/Štefan Puškáš

Primátora Bratislavy Iva Nesrovnala požiadali, aby poveril odborné útvary magistrátu spracovaním projektovej dokumentácie na vyznačenie spoločných vyhradených jazdných pruhov pre MHD a cyklistov.

Bratislava 7. mája (TASR) – Bratislavskí mestskí poslanci podporili zámer na umožnenie jazdy cyklistov v BUS pruhoch na území hlavného mesta. Primátora Bratislavy Iva Nesrovnala požiadali, aby poveril odborné útvary magistrátu spracovaním projektovej dokumentácie na vyznačenie spoločných vyhradených jazdných pruhov pre MHD a cyklistov na všetkých jestvujúcich vyhradených jazdných pruhoch, ak to umožnia technické parametre.

Predkladateľka materiálu mestská poslankyňa Elena Pätoprstá tvrdí, že tento zámer je v súlade s celomestskou parkovacou politikou, pretože má pomôcť znížiť počet automobilov na bratislavských cestách a zároveň znížiť ohrozenie cyklistov. "Ide zatiaľ o zámer. Nie je to niečo, čím by sme niekomu zväzovali ruky. Umožňujeme oddeleniu magistrátu, aby sa týmto začalo zaoberať. Nemáme ešte takýto spojený pruh. Pritom je to vo viacerých európskych mestách a tie skúsenosti sú dobré. Zabezpečujú vyššiu bezpečnosť cyklistom," priblížila poslankyňa. Zámer na umožnenie jazdy cyklistov v BUS pruhoch podporilo jednohlasne mestské zastupiteľstvo.

S touto ideou súhlasí aj mestský poslanec Peter Hanulík. Má však obavy, aby to nespomalilo tok autobusov vo vyhradených pruhoch. "Áno, tento zámer môže byť, ale snažme sa pre autobusy spraviť čo najviac, aby nemuseli stáť v zápche a aby bolo cestovanie prostredníctvom nich výhodnejšie ako autom," podotkol.

Občianske združenie Cyklokoalícia hodnotí rozhodnutie bratislavských mestských poslancov pozitívne. Jazda cyklistov v BUS pruhoch sa podľa združenia bežne vyskytuje v legislatívach mnohých európskych štátov a ide o overené a funkčné riešenie. "Toto opatrenie v podstate len legalizuje súčasný stav, kedy mnoho cyklistov v BUS pruhoch jazdí. Tiež vyjasňuje, kde vlastne majú ľudia jazdiť. Mnohým ľuďom doteraz nebolo jasné, či majú jazdiť na krajnici, či v BUS pruhu, alebo v najbližšom štandardnom jazdnom pruhu," vysvetlil prezident Cyklokoalície Dan Kollár.

Cyklistickej doprave v Bratislave to podľa jeho slov prospeje, zároveň však podotýka, že nejde o skutočnú podporu cyklodopravy v hlavnom meste, pretože tou je budovanie bezpečnej cyklistickej infraštruktúry. "Ťažko očakávať, že v BUS pruhoch sa budú bezpečne cítiť napríklad rodiny s deťmi. Mesto by malo byť priateľské pre všetkých," podotkol Kollár.

SLEDUJTE POZITÍVNE SPRÁVY Z BRATISLAVSKÉHO KRAJA NA FACEBOOKU!

Už ste čítali?