Dobré noviny
Čo je ľahšie - vyrobiť alebo predať?
Kazimír Žák
Kazimír Žák

Čo je ľahšie - vyrobiť alebo predať?

Ilustračné foto.
Ilustračné foto. — Foto: akoriaditfirmu.sk

Predávať bolo naozaj jednoduché v časoch, keď dopyt bol väčší ako ponuka. Teda, čokoľvek sa vyrobilo alebo dostalo na pulty predajní si bez problémov našlo svojho zákazníka. Pre výrobcov a aj obchodníkov to boli jednoducho "zlaté časy". V súčastnosti je to naopak.

Je to skoro podobné, ako hľadanie odpovede na otázku, čo bolo prvé: “Vajce alebo sliepka?” Jednoducho výrobcovia Vás budú presviedčať, že predávať je ľahšie a naopak obchodníci, že vyrobiť vie každý.

Ak sa na tento problém pozrieme z hľadiska súčastnosti je zrejmé, že vo svete je v mnohých odvetviach nadbytok produkcie alebo inak povedané nadbytok výrobných kapacít. 

Vyrobiť kvalitný výrobok za tomu zodpovedajúcu (dobrú) cenu dokáže dnes v každej brandži naozaj veľa firiem. 

To, čo však dnes klesá alebo stagnuje je spotreba. A to aj napriek tomu, že za posledných 12 rokov na svete pribudla miliarda ľudí. Ľudia si vďaka kríze uvedomili, že nie všetko potrebujú alebo musia mať. 

Predávať bolo naozaj jednoduché v časoch, keď dopyt bol väčší ako ponuka. Teda, čokoľvek sa vyrobilo alebo dostalo na pulty predajní si bez problémov našlo svojho zákazníka. Pre výrobcov a aj obchodníkov to boli jednoducho "zlaté časy".

V súčastnosti je to naopak. A ponuka v mnohých odvetviach je ďaleko vyššia ako skutočný dopyt. A zákazníci to vedia. Ďaleko viac porovnávajú jednotlivé výrobky a služby. Ich parametre, akcie, zľavy, možnosť niečo vyhrať alebo iba sucho ceny. A vedia, že sa firmy o zákazníka doslova pobijú.

Preto umenie predávať a samotný marketing majú nový rozmer. 

Firmy musia veľmi rozumne používať peniaze na svoju prezentáciu, marketing a podporu predaja, pretože rozpočty majú často obmedzené.

Teda je dôležité vedieť, ktoré aktivity marketingu sa dajú robiť v rámci firmy s využitím vlastných pracovníkov a naopak, na čo si musíme najať externé firmy.

Je nevyhnutné vedieť, čo sú základy, ktoré má robiť dobrý obchodník a jeho predajcovia. Pre viac informácií jednoducho kliknite sem.

PR; Článok neprešiel redakčnou úpravou.

Už ste čítali?