Dobré noviny
Logo Chupa Chups stvoril Dalí. Kto a ako vytvoril najznámejšie logá?
Dobré noviny
Dobré noviny

Logo Chupa Chups stvoril Dalí. Kto a ako vytvoril najznámejšie logá?

Logá najznámejších firiem na svete, ktoré pozná úplne každý, majú zaujímavé príbehy a autorov. Predstavíme vám príbehy najznámejších symbolov na svete.

Vytvoriť logo, ktoré bude vhodne reprezentovať značku alebo produkt, nie je vôbec jednoduché. Najznámejšie značky na svete vznikali rôzne - niektoré náhodou, nad inými si ich autori lámali hlavy celé mesiace. 

Logá, ktoré vám ukážeme, rozhodne splnili svoj účel. Pozná ich úplne každý a osvedčili sa do takej miery, že ich už asi nikdy nebude potrebné zmeniť. Málokto však pozná autorov a príbehy jednotlivých log. 

Salvador Dalí / Chupa Chups

Logo sladkostí Chupa Chups vytvoril v roku 1969 legendárny Salvádor Dalí. Logo, ktoré pozná celý svet, tvoril iba jednu hodinu. A ako správny Španiel sa v prípade farieb inšpiroval práve španielskou vlajkou.

 

Carolyn Davidson / Nike

Vizuál loga spoločnosti Nike predstavuje krídlo gréckych bohov. Carolyn Davidson ho navrhla ešte ako študentka grafiky na Portlandskej univerzite. Za návrh dostala zaplatené 2 doláre na hodinu. Vytvoriť logo jej trvalo 17 a pol hodiny, takže celkovo zinkasovala 35 dolárov. Možno sa s tým mala trápiť trochu dlhšie...

 

Frank Mason Robinson / Coca-Cola

Logo nápojov Coca-Cola nevytvoril žiaden grafik ani marketingový špcialista, ale účtovník Frank Mason Robinson v roku 1885. Vymyslel názov a aj výrazné písmo. Použité písmo sa nazýva Spencerian script a bolo vyvinuté v polovici 19. storočia. V tých časoch bolo toto písmo v Spojených štátoch úplne bežné, takže logo Coca-Cola v skutočnosti nie je ničím originálne. Napriek tomu dnes jasne identifikuje značku, ktorú si nikto nedokáže predstaviť inak.

 

Milton Glaser / I Love NY

Milton Glaser sa ako grafický dizajnér inšpiroval kampaňou “Montreal, mesto so srdcom”, na základe ktorej navrhol logo pre mesto New York. Vizuál, ktorý vytvoril dobrovoľne a zadarmo, dnes pozná celý svet a je súčasťou tričiek a rôznych propagačných materiálov propagujúcich "hlavné mesto sveta".

 

Paul Rand / NeXT

Paul Rand sa so Stevom Jobsom nemaznal a dal mu ultimátum: “Zaplatíš mi 100 tisíc dolárov a ja ti dám iba jeden návrh.” Ubehli len dva týždne a Paul predstavil slávne logo NeXT. Jobs mal iba jednu pripomienku, aby písmeno “e” bolo jasnejšie žlté.

 

Rob Janoff / Apple

Rob Janoff navrhol v roku 1977 pôvodné logo firmy Apple, ktoré bolo dúhové. Rešpektoval pritom jedinú podmienku Steva Jobsa, ktorý povedal: “Nerobte ho roztomilé”. Janoff predložil dve verzie – jednu s nahryznutým jablkom a druhú bez nahryznutia. Steve Jobs si vybral prvú verziu a odvtedy logo nezameniteľne reprezentuje značku technologicky vyspelej firmy. Neskôr bola dúha z loga ostránená a používa sa iba jednofarebné jablko - najčastejšie čierne, biele alebo strieborné.

 

Walter Landauer / FedEx

Walter Landauer bol medzi dizajnérmi log legendou. Jeho najúspešnejšie logo vytvoril pre firmu FedEx. Logo vôbec nevznikalo ľahko, proces tvorby bol zložitý a namáhavý. Výsledkom bolo až 200 rôznych návrhov, z ktorých bolo vybraté práve dnes používané logo. Vtedajší riaditeľ si návrh vybral, pretože si okamžite všimol figliarsky schovanú šípku medzi písmenami E a X. Či si to všimla aj väčšina ľudí na svete, je ťažké povedať. Každopádne ide o veľmi originálny nápad.

Už ste čítali?